مرآت امین الرعایا روز شنبه در حاشیه نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از شاخصه های کشورهای توسعه یافته میزان باسوادی است و هم اینک نرخ رشد باسوادی استان یزد 99.9درصداست ضمن اینکه شاهدمحو بیسوادی در بافق هستیم.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اشاره ای به تلاش ها و اقدامات انجام شده در ریشه کن کردن بیسوادی در استان کرد و افزود:بیش از سه سال از طرح ابتکاری این استان برای محو بی سوادی می گذرد و هم اکنون استان یزد رتبه نخست کشور را از این بابت به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه کمتر از یک دهم درصد از اولیاء دانش آموزان استان یزد بیسواد هستند عنوان کرد: این استان در روستاهای خود نیز کمترین آمار بیسواد را دارد .
امین الرعایا مجموع افراد بی سواد در روستاهای استان یزد را 373 نفر اعلام کرد و گفت:اکثریت بیسوادان روستاهای استان برای یادگیری ثبت نام کرده و در حال آموزش و فراگیری سواد خواندن و نوشتن هستند.
این مسوول همچنین از واریز بن یک میلیون تومانی در بین روستاییانی که سواد را فرا می گیرند خبر داد و خاطر نشان کرد:افراد بیسواد روستایی پس از باسواد شدن می توانند جهت شارژ کردن کارت های خود به بانک های مورد نظر مراجعه کنند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در پایان از باسوادی صدرصدی اولیاء دانش آموزان سه شهرستان بافق،بهاباد و مروست در این استان نیز خبر داد.
نرخ با سواد شدن افراد زیر 50 سال طی 2 دهه گذشته در بافق از 57 به رشد 100 درصد رسیده است.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار:اصغر عسکری**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.