به گزارش ایرنا، رضا زارع‌ زاده روز شنبه در آیین گشایش چهارمین همایش ملی افغانستان شناسی به میزبانی استان یزد افزود: این استان در سالها و قرنهای متمادی تجربه زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف از جمله مسلمانان و زرتشتیان دارد.
وی ادامه داد: حدود 10 درصد از جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری استان یزد را اتباع تشکیل می دهند که اکثرا آنها از کشور افغانستان هستند و در سه میهمان شهر و چهار شهرستان سکونت دارند.
این مسئول تصریح کرد: اتباع و مهاجران استان یزد از همه امکاناتی که در حوزه های آموزش، سلامت و درمان مورد استفاده همشهریان یزدی قرار می گیرد بهره می برند.
زارع زاده گفت: در سالهای اخیر با تاکید رهبر معظم انقلاب فعالیتهای مطلوبی در رابطه با آموزش و پرورش و بیمه سلامت اتباع و مهاجران در ایران انجام شده است.
در حاشیه این همایش نمایشگاه صنایع دستی اتباع هنرمند استان یزد در تالار فرهنگیان برپا شد.
چهارمین همایش ملی افغانستان شناسی با حضور اتباع و مهاجران نخبه، دانش آموز و دانشجوی افغانستانی به مدت سه روز در یزد جریان دارد.
آشنایی نسل دوم و سوم پناهندگان افغانستانی با کشورشان، ارتقای اطلاعات ملی و میهنی، زمینه ‌سازی مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی، گسترش فعالیتهای علمی و هنری، افزایش نشاط دانش آموزان به منظور تقویت انگیزه بازگشت داوطلبانه به کشور خود از جمله اهداف این همایش عنوان شده است.
7532 / 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.