به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد حسن واحدی روز سه شنبه در نشست شورای راهبردی احیای جاده ولایت افزود: با توجه به اینکه بخشی از مسیر حرکت حضرت امام رضا (ع) از مدینه تا مرو در خراسان رضوی قرار گرفته است رسیدگی به این محور در این استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه احیای جاده ولایت زمینه ساز تردد خیل عظیمی از زائران و گردشگران خواهد بود اظهار کرد: مطالعه کارشناسی جاده ولایت توام با وفاق، همدلی و هم افزایی ما را برای تسریع در تحقق اهداف طرح یاری می کند.
وی انجام کارهای اجرایی و زیربنایی این طرح را با در نظر گرفتن غنای فرهنگی مورد تاکید قرار داد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مکلف به پیگیری ثبت ملی جاده ولایت دانست.
واحدی گفت: مطالعات انجام گرفته در سه سال گذشته بر روی این مسیر و تایید آن با محوریت آستان قدس رضوی و بهره مندی از ظرفیت ارزشمند بنیاد پژوهش های این آستان مقدس به تکمیل طرح مزبور کمک خواهد کرد.
وی افزود: تمام تلاش خود را برای پیگیری تامین اعتبار این طرح در سال آینده بکار می گیریم و از مشارکت استان های خوزستان، یزد، خراسان جنوبی و فارس به عنوان استان های درگیر طرح کمک خواهیم گرفت.
جاده ولایت مسیر حرکت تاریخی و معنوی کاروان حضرت امام رضا (ع) از مدینه تا مرو می باشد که به عنوان یک مسیر تاریخی حائز اهمیت، برای ساماندهی، احیا و ثبت در فهرست آثار ملی مورد توجه خاص واقع است.
این مسیر در کشور ایران در مسیر استان های یاد شده با 19 منزلگاه مطالعه و مشخص شده است.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.