به گزراش ایرنا، اکرم فداکار روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان اشکذر اظهارکرد: وظیفه اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت های ارتباطی است که با توجه به توسعه پهنه باند امروزه ما شاهد کسب و کارهای اینترنتی در سطح کشور هستیم .
وی افزود: توسعه کسب و کار بر مبنای زیر ساخت های ارتباطی ماموریتی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر آن تاکید فراوان نموده و مدیران استانی را موظف به پیگیری این مهم نموده است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد یاد آور شد: با نگاه آمایشی و نیز با درک صحیح از موقعیتی که هم اکنون استان با آن روبروست، برای ایجاد اشتغال می توان در حوزه های فناوری اطلاعات که محور آن انسان است ورود پیدا کرد.
وی خاطر نشان کرد: هر کجا که انسانهای مستعد و نخبه حضور داشته باشند صنایع انسان محور می توانند منشا اشتغال و در آمد باشند.
فداکار گفت: در بخش توسعه کسب و کارهای اینترنتی چندین طرح در کشور مصوب شده که مهمترین آن اشتغال فراگیر است.
وی تصریح نمود: طرح اشتغال فراگیر زمینه ای را ایجاد کرده که بر اساس آن دولت منابعی را چه در قالب تسهیلات و چه در قالب اعتبارات در اختیار دستگاه هایی قرار می دهد که می توانند طرح های اشتغال زایی را در کار گروه اشتغال استان تصویب و به شورای عالی اشتغال منتقل نمایند.
وی افزود:در شهرستان اشکذر نیز با توجه به اینکه به مرکز استان نزدیک است می توان در زمینه توسعه کسب و کار های اینترنتی گام های موثری برداشت که می طلبد مدیران شهرستان که در حوزه ارتباطات دارند طرح و موضوعی که می تواند زمینه ایجاد اشتغال در این شهرستان را فراهم نماید مطرح تا در کار گروه اشتغال استان تصویب و به شورای عالی اشتغال منتقل گردد .
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد عنوان کرد: پنجاه روستا در شهرستان اشکذر تا پایان سال جاری در قالب طرح های های وب و همت به اینترنت پر سرعت مجهز می شوند.
مدیر عمل مخابرات یزد هم گفت : در شهرستان اشکذر در سال گذشته 34 طرح در زمینه مخابرات با سرمایه گذاری 55 میلیارد ریال صورت گرفته همچنین از ابتدا سال جاری تا کنون 10 پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری بالغ بر 10 میلیارد ریال در این شهرستان انجام شده است.
'مهدی مقوم' توسعه زیرساخت‌های روستایی را از اولویت‌های پیشرو عنوان کرد و از افزایش و توسعه 2 برابری آنتن دهی شبکه دولت در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد.
علی محمد رحمانی پور معاون پشتیبانی پست استان هم با بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه ساخت ساختمان پست شهرستان اشکذر که نیمه تمام مانده است خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری پیمانکاری ساخت ساختمان پست این شهرستان مشخص خواهد شد.
فرماندار اشکذر هم با تشریح وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان گفت: در دولت تدبیر و امید زیرساخت توسعه و عمران این شهرستان به لحاظ آب، برق، گاز و نیز ارتباطات رشد چشمگیری داشته ولی همچنان نیازمند توجه است.
'محمدعلی شاه‌حسینی' بابیان اینکه دولت دوازدهم تأکید ویژه‌ای به ایجاد اشتغال پایدار در حوزه فناوری اطلاعات دارد بر ضرورت توسعه آنتن دهی تلفن همراه و ثابت مناطق روستایی اشاره کرد و تصریح نمود: با گسترش این مهم و نیز آموزش و آگاهی بخشی به آحاد جامعه هدف از نحوه ایجاد کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توان نظاره‌گر ظهور و بروز مشاغل نوین و پایدار بود.
اشکذر 30 هزار نفری در 20 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7546/ 6197 خبرنگار : سعیده السادات خاتمی ** انتشار : فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.