به گزارش ایرنا ، برات قنبری روز یکشنبه در جلسه بررسی راهکارهای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان خلخال افزود: در چهار سال گذشته با تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید و با جایگزینی نسل جدید اینترنت و افزایش سرعت ارتباطات تلفنی ظرفیت ارتباطی کشور به 10 برابر قبل از آن افزایش یافته و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر دارد این ظرفیت فعلی را طی برنامه ششم توسعه کشور به 30 برابر ظرفیت فعلی افزایش دهد.
وی گفت: بهره مندی از یک سیستم ارتباطی پرسرعت و قوی از مطالبات به حق مردم کشور بوده که این مطالبه باید از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نحو شایسته ای برآورده و محقق شود.
او اظهار کرد: موفق به افزابش سرعت اینترنت از 5 مگا بیت به 20 شدیم و در تلاش هستیم این ظرفیت را در آینده به 50 تا 100 مگا افزایش دهیم.
قنبری راه اندازی بیش از یک هزار دستگاه آی تی ام در روستاهای کشور را از جمله اهداف دولت در توسعه بانکداری الکترونیکی در روستاها و ایجاد شبکه خرده بانکداری روستایی اعلام کرد و افزود: 25 دستگاه از این تجهیزات بانکداری الکترونیکی در روستاهای استان اردبیل راه اندازی خواهد شد.
او با بیان اینکه در حال حاضر پنج شهر کشور بیشترین امکانات آی سی تی و ارتباطی ایران را به خود اختصاص داده اند گسترش سیستم های ارتباطی نسل نو در شهرهای کوچک را از جمله برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تمرکز زدایی اعلام کرد و گفت: در این راستا سیستم وای فای شهری خلخال با هدف توسعه صنعت گردشگری در این شهر بزودی راه اندازی می شود.
وی با اشاره به سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به خلخال در مرداد سال 94 بر اجرای مصوبات این سفر و نصب حداقل 20 آنتن پوشش تلفن همراه در مناطق مختلف این شهرستان برابر با مصوبات سفر وزیر تاکید کرد.
بهروز رزمی ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل نیز در این جلسه از شهرستان های خلخال و گرمی به عنوان محروم ترین مناطق استان اردبیل از لحاظ بهره مندی از امکانات ارتباطی آی سی تی نام برد.
او افزود: در حال حاضر این 2 شهرستان بدترین وضعیت را از لحاظ ارتباطات تلفنی و اینترنتی داشته و در سند توسعه آی سی تی استان نگاه ویژه ای به این شهرستان ها شده است.
دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی هم به اجرای مصوبات سفر وزیر ارتباطات به خلخال و تقویت زیرساخت های ارتباطی این منطقه گردشگری استان تاکید کرد.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز با اشاره به وجود مشکل در ارتباطات تلفنی و اینترنتی بخش های شاهرود و هشجین و نیز ضعف پوشش تلفن همراه در مناطق نمونه گردشگری و جاده های اصلی خواستار رفع این مشکل شد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده **انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
7119/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.