حسین مهری روز شنبه در شورای اداری خراسان جنوبی در بیرجند افزود: هم اکنون جهت گیری از پست نامه به سمت اسناد و کالاست،شرکت ملی پست در دوره دولت یازدهم سرمایه گذاری لازم برای این جهت گیری انجام داده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 100 درصد سیستم های مبادلاتی پست به صورت هوشمند است و همه کارکنان بخش توزیع مجهز به اسمارت فون( سامانه هوشمند نامه‌رسان)هستند و می توان وضعیت مرسوله پستی از طریق اینترنت مشخص کرد.
وی اضافه کرد: هوشمند سازی مکان و سامانه جی نف به شرکت ملی پست محول شد، در این خصوص یک کد یونیک(واحد) اختصاص داده شد و آدرس استاندارد،طول و عرض جغرافیایی و مکان روی نقشه های عمومی این اطلاعات بارگذاری شده و سرویس های مبتنی بر مکان بر اساس نقشه های بومی شکل می گیرد.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیان کرد: برجام برای پست فرصت خوبی فراهم کرد و توانستیم در کنگره 2016 به عنوان عضو شورای اصلی راهبری اتحادیه جامع پست انتخاب شویم.
مهری گفت: از ابتدای دولت یازدهم از هفت سرویس نوین پستی به 27 سرویس رسیدیم که بیشتر این سرویس ها در حوزه خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
وی افزود: این شرکت در ابتدای دولت یازدهم با مشکلات جدی روبه رو بود، سه هزارو 550 میلیارد ریال زیان انباشته ای داشت و از نظر حقوقی برای این شرکت بلاتکلیفی ایجاد شده بود.
وی اظهار کرد: با تلاش دولت تدبیر و امید و با حمایت جدی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اساسنامه جدید شرکت ملی پست مرداد ماه سال 1395 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و ماموریت های جدید برای این شرکت تعریف شد.
همچنین معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: آی سی تی،یک صنعت و خدمت عدالت گستر است، در سال 10 هزار میلیارد ریال در این بخش سرمایه گذاری می کنیم، فقیر و غنی، کوچک و بزرگ،دانشمند و عامی همه از فرصت های این صنعت به طور مساوی بهره مند می شوند.
نصرالله جهانگرد افزود: در بین شاخه های مختلف سرمایه گذاری توسعه کشور،تنها در این حوزه ویژگی منحصر به فرد وجود دارد.
وی اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با درک درست بازار در این حوزه از ابتدای دولت یازدهم برنامه جامعی فراهم کرد و با همکاری دیگر نهاد ها،بخش های اصلی این حوزه تکمیل شده است.
وی ادامه داد: مهم ترین ماموریت ما توسعه و برپایی شبکه ملی اطلاعات در کشور با هدف دسترسی با کیفیت و سرعت خوب شبکه یادشده است که آن را در اختیار همه آحاد مردم بگذاریم.
همچنین رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مخابرات از بحث تفنن و تفریح خارج شده و در بسیاری از کارهای مختلف نیاز به آن است.
محمدرضا امیرحسنخانی افزود: با حرکتی که در دولت تدبیر وامید شروع شده،امیدواریم دستگاه هایی مثل آموزش وپرورش،بهداشت و درمان و ... خود را در حوزه آی سی تی مجهز کنند.
وی ادامه داد: این بستر به اشتغال زایی کمک کرده و به همه نقاط استان بدون حضور در مرکز امکان سرویس دهی را فراهم می کند.
وی یادآور شد: ارائه خدمات درمانی به بسیاری از روستاها با استفاده از این فناوری فراهم می شود،امیدواریم به حوزه آی سی تی به عنوان یک زیرساخت نگاه شود.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.