محمدرضا جعفری خرمی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که امسال موکب ها ساماندهی و شناسنامه های رسمی دارند، افزود: برای ارایه خدمات به زایران سهم ابلاغی وزارت کشور به یزد 25 هزار نفر است.
وی ادامه داد: موکب های استان در مسیرهای مرز چزابه ، کربلا ، نجف وکاظمین مستقرند و از زایران پذیرایی می کنند.
جعفری خرمی، افزود: زمان خدمات دهی به زایران 10 روز قبل و پنج روز بعد از اربعین حسینی مشخص شد که در این ارتباط تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است.
رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی در استان با بیان اینکه در هر وعده 30 هزار زایر تغذیه می شوند، ادامه داد : در این ارتباط 15 هزار زایر در کربلا ، پنج هزار در کاظمین و پنج هزار نفر نیز در مرز خروجی چزابه اسکان و تغدیه می شوند.
رییس ستاد عتبات عالیات یزد با بیان اینکه مردم استان پارسال 20 میلیارد ریال برای تامین غذا و اسکان زایران اهدا کردند، یادآور شد : شماره حساب 104047070007 بانک ملی شعبه بازار یزد برای دریافت کمک های نقدی در نظر گرفته شده است .
وی یادآورشد: امسال بیش از یکهزار دانشجوی بسیجی با « عنوان جای پای یار» نظافت بخشی از مسیر پیاده روی زایران از نجف به کربلا را انجام خواهند داد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با بیان اینکه هرسال فرهنگ پیاده روی اربعین حسینی در بین جوانان پر رنگ تر می شود، ادامه داد: همایش یاد شده نماد اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی و وحدت میان مسلمان خصوصا شیعیان در جهان اسلام است.
7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.