مجتبی جوهری چهارشنبه شب در آیین افتتاحیه مسابقات پهلوانی و زورخانه ای نونهالان قهرمانی کشور در یزد افزود: حضور خانواده ها در زورخانه ها موجب رونق بخشی به آیین کهن پهلوانی و رشته غنی زورخانه ای می شود.
وی ادامه داد: تلاش اصلی در فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، توسعه همگانی این رشته ورزشی است و همگانی کردن این ورزش ملی از اولویت های ویژه مسئولان در کشور و هیات های استانی است.
این مسئول بیان کرد: اگر خانواده ها با حضور در زورخانه ها از نزدیک با زیبایی های این ورزش که سراسر دارای آموزه های اخلاقی ، هنر، موسیقی، معماری، تقویت روح و تقویت جسم است آشنا شوند موجب گسترش آن خواهند شد.
جوهری گفت: باید نوجوانان و جوانان را از همان ابتدا به حضور در ورزش های پهلوانی و زورخانه ای تشویق کرد و در این خصوص با فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و حضور خانواده ها بهتر به نتیجه می رسیم .
در آیین افتتاح رقابت های پهلوانی و زورخانه ای نونهالان کشور در یزد که در سالن شهید صدوقی (ره ) برگزار شد، رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، مدیر کل ورزش و جوانان ، تعدادی از مسئولان اجرایی ، خانواده های شهدا ، قهرمانان و پیشکسوتان و تعدادی از علاقه مندان ورزش حضور داشتند.
تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ، پخش کلیپ ترویجی ورزش زورخانه ای و اجرای موسیقی زنده و شاد به مناسبت ایام عید سعید غدیر خم بخش هایی از آیین افتتاحیه بود.
مسابقات پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی نونهالان کشور با حضور 260 ورزشکار از استان های مختلف به مدت 2روز در سالن شهید صدوقی (ره) یزد پیگیری می شود.
7536*2047* خبرنگار*کاظم سبحان زاده*انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.