به گزارش خبرنگار ایرنا ، عباسعلی‌دانافر عصر روز دوشنبه در برنامه یک‌ روز شاد با کانون در مهریز افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکمل فعالیت های آموزش و پرورش است که در طول سال در قالب برنامه ها فرهنگی و هنری به اعضا و عموم علاقمندان خدمات ارائه می دهد.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره های مختلف در قالب فعالیت‌های فرهنگی ، هنری ، ادبی ، علمی و مذهبی با عضویت و مشارکت فعال اعضای سنین 6الی 17 سال ، ارائه محصولات‌فرهنگی چون کتاب ، اسباب بازی و نوشت افزار به شکل تخصصی و سایر برنامه های جانبی از دیگر فعالیت های کانون است.
این مسئول به اهمیت همکاری سایر دستگاه ها و مردم با کانون در تحقق برنامه ها اشاره کرد و حمایت مسئولان اجرایی مهریز در راستای راه اندازی فروشگاه محصولات فرهنگی و تولیدات کانون در این شهرستان را خواستار شد.
دانافر در ادامه از دیگر کانون‌های وابسته به کانون پرورش فکری کودکان وجوانان را کانون‌زبان ایران ذکر کرد و گفت: در استان یزد هشت مرکز آموزشی کانون زبان وجود دارد که چهار مرکزدر شهریزد ، یک مرکز در بخش زارچ و سه مرکز نیز درشهرستان‌های ابرکوه و میبد و مهریز فعال هستند و حدود 9 هزار زبان‌آموز ازخدمات کانون زبان بهره می‌برند.
وی از ساخت دومین مرکز فرهنگی ‌هنری مهریز خبر داد و خاطر نشان کرد: با حمایت‌های فرماندار‌ این شهرستان و همراهی و همدلی خیران امیدواریم هرچه سریعتر شاهد بهره‌برداری این مرکز باشیم .
وی درخصوص راه‌اندازی مرکز فراگیرمختص کودکان ونوجوانان با شرایط ویژه (نابینا ، کم‌بینا ، ناشنوا و کم‌شنوا ) و پیگیری آن از سوی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری مهریز تاکید کرد: در اولین فرصت مرکز فراگیر در شهرستان مهریز با شرایط مناسب افتتاح شود.
همچنین فرماندار مهریز گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان یک مجموعه تاثیرگذار برای آینده است و هرچه افراد در این کانون بیشتر حضور پیدا کنند و از برنامه‌های متنوع آن بهره‌مند شوند زمینه‌ آموزش و فرهنگی‌هنری و سایرمواردی که مرتبط به آموزش و پرورش است قطعا موفق‌تر خواهیم بود.
سید محمد رستگاری افزود: فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی و آموزشی و خانوادها با قدرت در این شهرستان به کار خود ادامه دهد.
در پایان این مراسم از 18 فعال کانون ، چهارعضو با حجاب برتر ، چهار عضو فعال کلاس قرآن و ده زبان آموز ممتاز کانون زبان مهریز با اهدای لوح و هدیه‌ای تجلیل بعمل آمد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهریز دارای یک هزار و 700 عضو است.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده است .
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده
***
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: تجلیل از جانبازان و خانواده معزز شهدای مبارزه با مواد مخدر که 41نفر آنها متعلق به یزد است یک وظیفه مهم محسوب می شود.
به گزارش روابط عمومی این شورا ، سید مصطفی کرباسی در دیدار با جانباز سرافراز محمد شیبانی و خانواده معزز شهید رمضان فتوحی ضمن ادای احترام و تقدیر از استقامت خانواده آنها افزود: خانواده معظم شهدا و جانبازان بزرگترین سرمایه های معنوی نظام و جامعه هستند و دیدار با آنان برای مسئولان موجب تجدید روحیه و افزایش انگیزه برای خدمت به مردم است.
وی ضمن ارج نهادن به مقام شهداء و جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر ، خدمت و توجه ویژه به خانواده آنها را کمترین تکلیف دانست و ادامه داد: قاچاق مواد مخدر و اعتیاد خطرناک ترین بلایی است که در پی آلوده کردن افراد جامعه به ویژه قشر جوان است که تاکنون نظام اسلامی با تقدیم چندین هزار شهید و جانباز، مقتدرانه در مقابل این معضل بزرگ مقابله و ایستادگی نموده است.
ستوانیکم رمضان فتوحی در سال 84 در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در کویر ساغند به درجه رفیع شهادت نایل شد و همچنین سرباز وظیفه محمد شیبانی در سال 90 قبل از ایست و بازرسی شهید مدنی مهریز در درگیری با قاچاقچیان از طریق برخورد خودروی آنان با وی مجروح و به مقام جانبازی دست یافت.
بیش از سه هزار و 700 شهید در کشور در امر مبارزه با مواد مخدر به درجه رفیع شهادت رسیده اند که از این تعداد 41 شهید متعلق به استان یزد است.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7536/ دریافت کنند*کاظم سبحان زاده
***
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر یزد گفت: ماموران پلیس این استان در 24 ساعت گذشته 250 کیلوگرم تریاک کشف و چهار متهم را دستگیر کردند.
به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدحسین ستوده نیا افزود: ماموران با انجام اقدام های اطلاعاتی از جا به جایی و مبادله یک محموله موادمخدر در استان مطلع شدند.
وی ادامه داد: ماموران ضمن رصد فعالیت قاچاقچیان در یک عملیات ضربتی ضمن کشف این مقدار تریاک، سه دستگاه خودرو سواری را نیز توقیف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد در خاتمه گفت: پلیس همچنان با عزمی راسخ به این ماموریت ها ادامه خواهد داد.
در سالجاری 13 تن و در سال گذشته افزون بر 27 تن انواع مواد مخدر در استان یزد کشف شده است.
محورهای ارتباطی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536/ 6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده ** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.