زهره اکرمی روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهارکرد: این تسهیلات از50 تا 200میلیون ریال به افراد زیر پوشش پرداخت می شود .
وی افزود: تسهیلات در زمینه صنایع دستی،قالیبافی،خیاطی، کشاورزی ،خدمات و صنعت برای توانخواهان و مددجویان اختصاص یافته است.
اکرمی بابیان اینکه هم اکنون980 معلول و300 خانوار در حوزه توانبخشی و اجتماعی از خدمات این اداره بهره مند هستند افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم بر روی 90 درصد کودکان سه تا 6 سال در این شهرستان انجام شده است .
این مسئول ادامه داد: غربالگری شنوایی در این شهرستان با پوشش 100 درصد انجام شده و هم اکنون ورودی ناشنوا در مدارس استثنایی نداریم.
رییس اداره بهزیستی به اجرای طرح آموزش مهارتهای زندگی و خانواده ویژه زوجین در آغاز زندگی مشترک اشاره کرد وافزود: برای نخستین بار از اول اردیبهشت با همکاری دادگستری و ثبت اسناد و املاک و دفاتر ازدواج شهرستان این طرح در حال اجراست و تعداد 99 زوج تاکنون آموزش دیده اند .
اکرمی بابیان اینکه اداره بهزیستی این شهرستان برای کاهش طلاق به اجرای طرح های مهارت آموزی و آگاه سازی عمومی پرداخته ادامه داد: با ارائه خدمات مشاوره به متقاضیان طلاق زمینه سازش 40درصد از زوجین فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه های مهارت آموزی به کودکان و نوجوانان با کمک آموزش و پرورش ، نیمه دوم سال در مدارس به اجرا در خواهد آمد.
رییس اداره بهزیستی از رایگان بودن خط 1480 برای پاسخگویی مشاوره کودکان، زنان و افراد در معرض آسیب اجتماعی خبر داد.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.