به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان که با حضور آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، روند این شورا را در سالهای اخیر مثبت خواند و آن را رو به جلو ارزیابی کرد.
وی با یادآوری در پیش بودن ماه محرم و فرصت های این ماه جهت تبیین و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و الگوسازی برای جوانان ادامه داد: می توانیم با عملی کردن پیشنهاد هفته استقبال از ماه محرم، فضای جامعه را برای ورود به این ماه آماده و اذهان جوانان را نسبت به مسائل دینی و مذهبی بیشتر متمرکز کنیم.
وی اضافه کرد: البته در برپایی آیین های ماه محرم باید جایگاه و نقش مناسب را به جوانان یادآوری کرد و مکتب انسان ساز، رهایی بخش و ظلم ستیزانه اباعبدالله(ع) در روح و جان جوانان نهادینه شود.
استاندار یزد یادآور شد: باید به نظم و انضباط، مسئولیت پذیری، دینداری، مردم داری و حسن خلق و نقش آفرینی جوانان در قالب کار گروهی و هیاتی بهای بیشتری داده شود تا بتوانیم ذهنیت جامعه پیرامون مباحث مذهبی را تقویت کنیم.
میرمحمدی افزود: باید با اهمیت دادن به جوانان آنها را از انحرافات آینده باز داریم و از جوانان چهره ای توانمند، باانگیزه و پرتلاش در راستای بسط و گسترش فرهنگ دینی و رواج روحیه دینداری بسازیم.
میرمحمدی ادامه داد: باید از فرصت فرارسیدن ماه محرم، برای میدان دادن به جوانانی که اهل هنر، فرهنگ، ادبیات و کارگروهی هستند بهره گرفت و از این مسیر به تقویت باورهای مذهبی و به تبع آن جامعه پرداخت.
وی تاکید کرد: همه ما در قبال جوانان و جامعه مسئولیم و باید به گونه ای عمل کنیم که جامعه با الگوهای انسانی و اخلاقی و اسلامی بیشتر آشنا شود و از این جوانان برای چهره شدن به الگوهای سازنده اجتماعی بهره ببریم.
استاندار یزد گفت: ماه محرم یکی از بهترین فرصتهایی است که می توان از آن برای بسط و گسترش علاقه مندی جوانان به مبانی ارزشمند و انسان ساز و زندگی بخش دینی و جلوگیری از انحرافات و نابسامانی های جامعه بهره گرفت و امیدواریم همه ما با درک شرایط حساس جامعه در عرصه های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، تمام توان خود را در راه ارتقای باورهای دینی و اخلاقی جامعه به کار گیریم.
ماه محرم امسال از 31 شهریور ماه آغاز می شود.
7532*2047* دریافت کننده: سعید صادقی مقدم - عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.