جانشین مدیر حج و زیارت یزد، گفت: ثبت نام متقاضیان پیاده روی اربعین حسینی برای اعزام به کربلا از دیروز چهارشنبه برابر اول شهریور ماه آغاز شد، زایران می توانند با مراجعه به سامانه سماح به نشانی www.samah.haj.ir ثبت نام و یا به دفترهای کارگزاری مراجعه کنند.
احمد خوشنویس با بیان اینکه موقع ثبت نام پوشش بیمه ای برای ثبت نام شدگان اجباری است ، افزود: روادید خروج برای افرادی صادر خواهد شد که در سامانه سماح ثبت نام و مدارک آنها تکمیل شده باشد.
وی یادآورشد: 27 هزار نفر سال 95 به مناسبت اربعین حسینی با چهار هزار و 961 گروه هوایی و زمینی به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.
وی با بیان اینکه نهم شهریور روز عرفه است، افزود: 12کاروان هوایی و زمینی، روزهای دوم و ششم شهریور برای حضور در آیین معنوی عرفه اعزام می شوند.
این مسوول به دو پرواز هوایی روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته خبر داد و تصریح کرد: 320 نفر زایر هر هفته با هشت کاروان با اقامت 7، 10 ، 11 شبه از فرودگاه شهید صدوقی یزد به فرودگاه نجف و بالعکس از بغداد به یزد انجام می شود.
در پنج ماهه سال 96، هفت هزار و 725 زایر در 124کاروان شامل 109کاروان هوایی و 15 کاروان زمینی از استان یزد به عتبات عالیات اعزام شدند.

**
امام جمعه مهریز با بیان اینکه مسئولان اجرایی با تاسی به راه نورانی شهیدان دولت به خصوص رجایی و باهنر به مردم فداکار خدمت کنند، افزود: این دو شهید بزرگوار سمبل واقعی ایثار و خدمت به مردم بودند و تداوم راه آنها کاری لازم و مورد نیاز جامعه اسلامی است .
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی ادامه داد: شهیدان به خصوص رجایی و باهنر وقت خود را وقف کشور ، نظام ، انقلاب اسلامی و مردم کردند و این روحیه والا باید همواره زنده بماند.
وی بیان کرد: هفته دولت در اصل نماد وحدت مردم و دولت ، یادگار ارزشمند تلاش فرزندان انقلاب و یادآور روزهای پرشور خدمتگذاری نیروهای مخلص و متعهد، شهیدان رجایی و باهنر است.
محی الدینی یادآور شد: اعتلای کشور و نظام در گروی مدیریت جهادی و پیگیری اوامر مقام معظم رهبری در خدمت خالصانه به مردم است .
دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

**
عیدانه 96 با برگزاری 24 عنوان برنامه از اول تا پایان شهریور از سوی مرکز فرهنگی مبشران با شعار « خدا را شکر مولایم علی شد» برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی مرکز فرهنگی مبشران ، شعار عیدانه 96 از حدیث امام صادق(ع) با عنوان غدیر روز شکر گذاری ، انتخاب شد که امسال همانند سال های گذشته با برگزاری 24 عنوان برنامه شامل مسابقات مختلف فرهنگی، همایش، سرود، نمایش خیابانی، جشنواره، جشن‌های مختلف و ... به مناسبت ایام امامت و ولایت برگزار می‌شود.

**
مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد گفت: مسابقه مجازی امیر کلام، شامل شرح خطبه امیرالمونین (ع) در روز غدیر، از سوی مرکز فرهنگی مبشران در یزد آغاز شد.
محمدرضا پیرنیا، افزود: این مسابقه به منظور آشنایی مردم با سخنان حضرت علی (ع) از کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه برگزار می شود.
وی گفت: خطبه‌های برگزیده مسابقه به صورت فلش کارت و نسخه الکترونیکی پی دی اف در سایت مبشران به نشانی mobasherghadir.ir و سامانه هوشمند @mobasheran_bot بارگذاری شده است.
وی اظهار کرد: این مسابقه از اول تا سی‌ام شهریور ماه، برگزار می شود و زمان اعلام نتایج مسابقه همزمان با میلاد امام محمد باقر (ع) اول آبان ماه است.

**
دبیر ستاد مبشر غدیر گفت: مسابقه کتابخوانی با موضوع کتاب چشمه جاوید با هدف ترویج فرهنگ غدیر از سوی مرکز فرهنگی مبشران برگزار می شود.
محمدرضا پیرنیا، اظهار کرد: این مسابقه برای آشنایی بیشتر عموم مردم با مباحث غدیر و ولایت امیرالمومنین (ع) برگزار می شود.
وی با اشاره به این که منبع این مسابقه کتاب چشمه جاوید است گفت: این مسابقه از اول تا 30 شهریور برگزار می شود و به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.
پیرنیا تاکید کرد: علاقه مندان برای شرکت در مسابقه می توانند به نشانی mobasherghadir.ir و سامانه هوشمند @mobasheran_bot مراجعه واز جوایز ارزنده ای که مد نظر گرفته شده بهره مند شوند.
***
7540 * 7536* 2088* 2047* خبرنگاران: کارگر ابرقوئی - کاظم سبحان زاده - کبری دانشی دهج** انتشار: عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.