به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی پندبی روز پنجشنبه در آیین افتتاح فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان یزد با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای جذب مشارکت دستگاه های مختلف در ارائه خدمات اجتماعی و با بیان اینکه تدوین سند سالمندی در دستور کار این سازمان است افزود: هر کشوری که برای دو پدیده سالمندی و توسعه شهرنشینی برنامه ریزی علمی و کاربردی داشته باشد می تواند نسبت به مدیریت بهتر کاهش آسیب های ایفای نقش کند.
رئیس سازمان بهزیستی با بیان این که تدوین سند سالمندی در دستور کار این سازمان است، گفت: همکاری 15 نهاد و وزارتخانه از دیگر اولویت های تعیین شده برای دستگاه های کشور در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جذب مشارکت نهادهای مختلف، توسعه بنیاد فرزانگان، نهادینه کردن شاخص های دیده بانی سلامت سالمندان ، سه رویکرد جدی سازمان بهزیستی کشور است.
محسنی بندپی با اشاره به تعهدات سازمان بهزیستی در برنامه ششم توسعه در راستای رسیدگی به سالمندان و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: جذب مشارکت دستگاه های مختلف از دیگر اولویت های اجرایی سازمان بهزیستی است.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به دستاوردهای دولت در ارائه خدمات مختلف به اقشار مختلف جامعه، گفت: تأمین اجتماعی کشور به خانه تکانی نیاز دارد.
محمدرضا تابش با اشاره به بهره برداری نیروگاه انرژی خورشیدی در اردکان، اظهار کرد: استان یزد بیشتر از 300 روز آفتابی دارد ظرفیت استقرار نیروگاه‌های مختلف را دارد.
وی افزود: حمایت از توسعه نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر صرفه اقتصادی از نظر زیست محیطی برای استان یزد بسیار بصرفه است.
نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنان خود تأمین اجتماعی را یکی از مولفه های حکمرانی مطلوب دانست و بیان کرد: مقوله تأمین اجتماعی به عنوان چتر حمایتی مردم نقش مهمی در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم ایفا می کند.
این نماینده با بیان این که نظام تأمین اجتماعی کشور به خانه تکانی نیاز دارد، تصریح کرد: علی‌رغم دستاوردهای خوب تأمین اجتماعی در حال حاضر خدمت رسانی مطلوب و قابل انتظاری را ارائه نمی کند.
تابش در ادامه با اشاره به افتتاح مرکز تحقیقات سالمندی در اردکان، خاطرنشان کرد: میانگین سالمندی در ایران 8.3 درصد است و 6 میلیون و 430 نفر جمعیت سالمند در کشور زندگی می کنند.
وی با بیان این که جمعیت سالمند در استان یزد 9.3 درصد یعنی حدود 93 هزار نفر است افزود: خروجی افتتاح این چنین مراکز خدماتی و تحقیقاتی باید بتوانند باری از روی دوش سالمند و خانواده در راستای رسیدگی به سالمندان بردارند.
نماینده مردم اردکان گفت: رسیدگی به سالمندان باید با همکاری خانواده‌ها و دولت به صورت مشترک برنامه ریزی و اجرایی شوند.
وی در پایان همسان سازی کارگران حقوق کارگران بازنشسته و یکسان سازی حقوق پیمانکاران را از جمله اولویت های اجرایی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی دانست.
فاز نخست مرکز تحقیقات سالمندی اردکان، سال 93 در زمینی به وسعت بیش از 20هزار متر مربع و هزینه 23 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت .
در فاز دوم نیز با صرف 13 میلیارد ریال اعتبار و با بازسازی و بهسازی مرکز توانبخشی حمیدیا، این مجموعه قابلیت تبدیل به فاز دوم را پیدا و فضای مجموعه به 1362متر مربع افزایش یافت.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.