به گزارش ایرنا جلیل عفتی روز دوشنبه به مناسبت هفته بهزیستی (24 تا30تیرماه) در جمع خبرنگاران استان عمده ترین علل طلاق زوجین را نارضایتی زناشویی، دخالت اطرافیان و اعتیاد بیان کرد و افزود: فراهم نشدن زیر ساختهای زندگی مشترک و نداشتن مهارتهای زندگی منجر به طلاق می شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه فرزندان ما در نظام اموزشی مهارت زندگی و اموزش زندگی را فرا نمی گیرند و همین امر موجب افزایش طلاق می شود.
مدیر کل بهزیستی یزد استان یزد اظهار کرد: خانواده ها هزینه هنگفتی برای دوران تحصیل دانشگاه فرزندان پرداخت می کنند اما برای ورود فرزندان به زندگی سالم اهمیتی چندانی قائل نیستند و فرزندان ما باید بدانند برای یک انتخاب درست مبادی تصمیم گیری چه می تواند باشد.
وی آموزش‌های حین ، پیش و قبل از ازدواج را از اقدامات بهزیستی در راستای آشنایی جوانان و نوجوانان با مهارت های زندگی بیان کرد و گفت:نبود مهارت های رفتاری و ارتباطی در زندگی منجر به دوری زوجین از همدیگر و طلاق می شود.
عفتی خاطر نشان کرد: یزد در تعداد طلاق نسبت به جمعیت در میان 31 استان کشور در رتبه 29 قرار دارد.
مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: طی سه سال اخیر بیش از 21 هزار پرونده طلاق در استان یزد بررسی شده که 45 درصد آنها به سازش ختم شده است.
وی با بیان اینکه سالانه 15 هزار مورد آزمایش ژنتیک در استان انجام می شود اظهار کرد: طی دو سال گذشته بیش از 1200 مورد سقط درمانی در این استان صورت گرفت و از تولد نوزادان معلول جلوگیری شد.
مدیر کل بهزیستی استان یزد به طرح ' دادگاه درمان مدار' اشاره کرد و گفت: این طرح در استان های البرز ، تهران ، قزوین و یزد به صورت پایلوت کشوری با هدف درمان معتادان اجرا می شود.
مدیر کل بهزیستی استان یزد از افتتاح 23 طرح در هفته بهزیستی با سرمایه گذاری 16 میلیارد تومان خبر داد و گفت: بیشتر این طرح ها با حمایت مردم به بهره برداری می رسد.
145 مرکز و موسسه غیردولتی و 23 مرکز دولتی خدماتی در حوزه توانبخشی به معلولان استان و سالمندان خدمات ارائه می کنند.
24 تا 30 تیرماه هفته بهزیستی است و شعار آن بهزیستی؛ محور مسئولیت و سلامت اجتماعی اعلام شده است.
افزون بر 40 هزار نفر زیرپوشش بهزیستی استان یزد هستند.
2088/ 6197 خبرنگار:کبری دانشی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.