به گزارش ایرنا، عباس قندالی روز سه شنبه در نشست شوری هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان در سالن غدیر افزود: در سال ٩٥ در استان سمنان ٩٢٠ و در سال ٩٤ هزار مورد طلاق رخ داده بود و با توجه به آمار طلاق در سال ٩٥ در استان هشت درصد کاهش یافت.
وی اظهارداشت : نرخ طلاق در کشور ٢.١ و در استان سمنان ١،٣ است و نسبت به کشور، استان سمنان رتبه سی ام در نرخ طلاق را دارد.
وی خاطرنشان کرد : در سال ٩٤ حدود چهار هزار و ٧٣٥ ازدواج در استان انجام شده بود که این آمار در سال ٩٥؟به چهارهزار و ٢٩٢ ازدواج کاهش یافت.
وی ادامه داد : مردان ٢٥ تا ٢٩ سال با ٤٠،٣ درصد و زنان ٢٠ تا ٢٤ سال با ٣٢ درصد بیشترین فراوانی ازدواج در استان سمنان را داشته اند.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان تصریح کرد : در مجموع میانگین سن مردان استان سمنان برای ازدواج ٢٩،٤ و میانگین سن زنان ٢٤،٨ است و میانگین سن طلاق برای مردان ٣٦ و برای زنان ٣١،٤ در سال ٩٥ برآورد شده است.
قندالی اضافه کرد : در سال ٩٥ حدود ١٠ هزار و ٥١١ ولادت ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن، ولادت در استان سمنان ١،١ درصد کاهش یافت.
وی بیان داشت : شهرستان شاهرود با سه هزار و ٤٠٣ مورد تولد بیشترین میزان ولادت را داشته و در بخش بیارجمند با ٦٩ مورد تولد، کمترین میزان ولادت را داشته است.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: کل وفات در سال ٩٥ حدود سه هزار و ٢٩٨ مورد بود که نسبت به سال ٩٤ حدود ١،١ درصد کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، میزان عمومی ازدواج و طلاق در پنج سال گذشته در استان سمنان روند نزولی داشته است.
میزان عمومی ازدواج در سال ٩٠ در استان سمنان ١٠،٣ بوده است و این میزان در سال ٩٥ به ٦،١ رسید و نرخ طلاق در سال ٩٠ حدود ١،٨ بوده که در سال ٩٥ به ١،٣ رسیده است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
٧٣٤١\٦٠٢٦
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.