به گزارش ایرنا، حمیدرضا نصیری زاده روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد گفت: سال گذشته بودجه و اعتبارات تملک دارایی این استان 220 میلیارد تومان بود که امسال به 419 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه 57 میلیارد تومان از این اعتبارات مربوط به طرح های ملی است، افزود: برای نخستین بار رشد هزینه های عمرانی و تملک دارایی استان یزد بیشتر از رشد هزینه های جاری بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد تصریح کرد: اعتبارات هزینه ای و جاری استان نیز که سال گذشته 160میلیارد تومان بوده امسال به 189 میلیارد و 960 میلیون تومان افزایش یافته که میان 23 دستگاه توزیع خواهد شد.
نصیری زاده احکام دائمی برنامه های استان ها را در برنامه بودجه امسال تشریح کرد و موارد مربوط به لزوم مردمی شدن اقتصاد، وظایف و اعضای شورای برنامه ریزی و اضافه شدن مدیرکل صدا وسیما به عنوان عضو اصلی و وظایف شورای عالی سرزمین را توضیح داد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست مطالبی را درباره لزوم تدوین طرح جامع سلامت استان یزد در افق 1400 تشریح کرد و گفت: در این طرح سهم 50 درصدی برای مداخلات اجتماعی و روانی، 30 درصدی مربوط به مداخلات نظام سلامت و 20 درصدی در سایر موارد دیده شده است.
محمدحسن لطفی با بیان اقدام های لازم در زمینه تدوین برنامه جامع سلامت استان افزود: باید برنامه زمان بندی طرح جامع سلامت هرچه زودتر تدوین و تا پایان آبان ماه امسال در شورای برنامه ریزی مصوب شود.
وی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه باید استان یزد در سال 1400 یکی از استان های نخست کشور در نشانگرهای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی شود تدوین زودتر این طرح برای اجرای بهتر آن ضروری است.
لطفی درباره وضعیت این استان در برخی بیماری ها گفت: هم اکنون استان یزد در بیماری دیابت و کم تحرکی در رده پنجم ، فشار خون در جایگاه نهم و در مصرف دخانیات نیز در رده دوازدهم کشور قرار دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز گفت: با توجه به گسترش ورزش های همگانی در این استان، رده یزد در کم تحرکی ورزشی 20 پله ارتقا داشته و از رتبه 24 به چهار رسیده است.
مسعود شریعتی ادام داد: اگر تمامی دستگاه ها یک درصد بودجه مصوب خود را به ورزش اختصاص دهند، اتفاق های خوبی در کاهش کم تحرکی و افزایش نشاط در جامعه شاهد خواهیم بود ولی تاکنون فقط یک دستگاه در استان در سال گذشته در این خصوص اقدام کرده است.
1968/ 6014/ خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.