به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز شنبه در جمع مسئولان ستاد بزرگداشت 14 و 15 خرداد یزد گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره حضرت امام راحل (ره) و شهدای 15 خرداد یک وظیفه بزرگ دینی و انقلابی است.
وی ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی کرد که یوم الله 15 خرداد در ذهن نسل جوان فراموش نشود چون اقتدار و عظمت این ملت و کشور در سایه همین برنامه ها و بزرگداشت خاطره امام راحل (ره) است.
امام جمعه یزد گفت: باید در قالب برنامه های متنوع فرهنگی و ارزشی سیره ، شخصت و افکار و اندیشه های والای حضرت امام خمینی (ره) در بین نسل جوان تبیین شود.
ناصری با اشاره به اینکه اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) الان در معرض خطر قرار گرفته و انقلاب امام مقداری با سیاست زدگی‌های روز در حال مخلوط شدن است بر هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به سند 2030 اشاره کرد و یادآور شد: مفهوم بعضی عبارات این سند آن است که نام دین، جبهه و امثال آن را نبریم .
ناصری افزود: برخی آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) در حال زیر پاگذاشتن است و با وجودی که برخی کشورهای اسلامی و غیره این سند را قبول نکردند ما به صورت پنهانی و بدون تصویب مجلس آن را به مرحله اجرا نزدیک کردیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد هم گفت: معرفی شخصیت و اهداف و آرمان های حضرت امام خمینی (ره) به نسل جوان در قالب برنامه های خلاقانه و نو ضروری و بهتر انجام می گیرد.
حجت الاسلام محمد فخرالدینی افزود: هرچه برنامه‌های این ایام دارای خلاقیت بیشتر باشد بهتر جوانان با سیره و اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام راحل (ره) آشنا می شوند.
وی با بیان اینکه 14 و 15 خرداد امسال در ماه مبارک رمضان قرار دارد اظهار داشت: تمام برنامه های بزرگداشت امام (ره) استانی است و هیچ برنامه برون استانی انجام نمی گیرد.
این مسئول به نقش حضرت امام راحل ( ره) و امدادهای غیبی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از بدو آغاز نهضت امام خمینی (ره) تاکنون توطئه‌های دشمنان با هوشیاری مردم نقش بر آب شده است.
فخرالدینی گفت: یکی از مسائل مهمی که در این دوره باید به آن بیش از همیشه توجه کرد تبیین سیره و منش حضرت امام خمینی(ره) و انتقال ارزش‌ها و مفاهیم انقلاب به جوانان است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: باید فعالیت های فرهنگی در ایام های ملی و مذهبی در طول سال بنحو شایسته برگزار شد و از مهمترین آنها 14 و 15 خرداد است .
فخرالدینی ابراز امیدواری کرد امسال همه دستگاه‌ها و مسئولان اجرایی به مسائل فرهنگی و تبیینی معرفی امام (ره) و ارزش های انقلابی و معنوی توجه داشته باشند.
در سال گذشته افزون بر 200 برنامه به مناسبت 14 و 15 خرداد در استان یزد برگزار شد.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحانزاده** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.