به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان عصر سه شنبه در جمع گروهی از روحانیان و طلاب حوزه های علمیه استان یزد افزود: حجت الاسلام رئیسی 10 سال رئیس کل بازرسی کشور بوده و بر تمام مسائل دستگاه ها و وزارتخانه ها اشراف کامل دارد.
وی ادامه داد: حضور حجت الاسلام رئیسی در عرصه انتخابات رئیس جمهوری یک فرصت برای کشور و مردم است زیرا با شناحت کاملی که از معضلات و مفاسد دارد ، می تواند به نحو جدی با مفاسد مبارزه کند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: هرچند باید مدعی و شاکی وجود فساد در جامعه و کشور قوه مجربه باشد ولی متاسفانه وظایف به خوبی صورت نمی گیرد و شاهد گسترش فساد هستیم.
پناهیان گفت: از قوه قضائیه در برخورد با مفاسد به تنهایی کاری برنمی آید و باید قوه مجریه بیش از گذشته و خیلی عملی و جدی وظایف اصلی و ذاتی خود را در این خصوص انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه 2 قطبی کردن جامعه و مردم به 2 جناح اصولگرا و اصلاح طلب و همچنین دامن زدن به مسائل گروهی و قبیله ای ریشه دینی و معنوی ندارد بر هوشیاری طلاب در برابر این موضوع تاکید کرد.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: این جناح بازی ها و قبیله گرایی ها برای کشور اسلامی ما پسندیده نیست و باید همواره مواظب توطئه های استکبار جهانی علیه اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی بود.
پناهیان گفت: روحانیان و طلاب باید سیاسی باشند و همواره توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی را رصد کنند و با همدلی و همکاری در راستای تحقق اهداف حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهیدان گام بردارند.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حرف همیشگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) این بود که دین همه اش سیاسی است و باید همواره در عرصه های مختلف حضوری قوی داشت.
پناهیان گفت: موضوع جدا کردن دین از سیاست و دین گریزی مسئله تازه ای نیست و یک موضوع تاریخی است و یک جریان خطرناک محسوب می شود بنابراین باید با آن مقابله کرد.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
استان یزد دارای 25 حوزه علمیه و افزون بر چهار هزار و 500 طلبه است
پناهیان در سفر خود به یزد در نشست های مختلف شرکت و سخنرانی داشته است.
خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشاردهنده: شهریار حیدری فر
7536/ 6034/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.