به گزارش ایرنا طاهر موهبتی روز یکشنبه در دومین نشست برنامه عملیاتی و اجلاس مشترک هیات امناء دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه هفت کشور در یزد افزود: امکان بهره مندی همه اقشار به ویژه حاشیه نشینان و اقشار ضعیف جامعه از خدمات مدرن و به روز سلامت، کار کمی نیست.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید، سالانه 13 هزار میلیارد ریال تومان از پرداختی همه مردم کاسته شد اظهار کرد: همچنین سهم مردم از هرینه های بستری در بخش دولتی از 37 درصد به هشت درصد کاهش یافت.
موهبتی اضافه کرد: در دولت یازدهم افزون بر 22 هزار تخت بیمارستانی و بیمارستان مدرن و مجهز ساخته شد که برابر با یک چهارم تعدادی است که در یکصد سال گذشته ساخته شده بود.
معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اگر 30 سال پیش از این ، دولت ها با همین سرعت توسعه زیر ساخت در حوزه سلامت داشتند افزون بر 210 هزار تخت ساخته شده بود.
وی ساخت دو هزار خانه بهداشت، بهره برداری از یکهزار و 500 مرکز خدمات جامع سلامت ، راه اندازی 400 پایگاه سلامت و جذب 40 هزار کارشناس سلامت روان، مراقب فعال سلامت و کارشناس بهداشتی در حوزه های مختلف را از جمله خدمات دولت تدبیر و امید در بخش سلامت بیان کرد.
*** طرح تحول سلامت مستمر خواهد بود
معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم است گفت: این طرح همچنان با تامین منابع پایدار ادامه خواهد داشت.
سعید نمکی افزود: این طرح مورد تاکید مقام معظم رهبری و حمایت دولتمردان و نمایندگان مجلس است و همچنین در طول اجرا هم مورد رضایتمندی مردم کشور قرار گرفته است.
وی با اشاره به طرح توسعه بر مبنای آمایش سرزمین تصریح کرد: نمی توان برای همه استانها ، روستاها و شهرها یک برنامه مدون تهیه کرد زیرا هر منطقه شرایط خاص خودش را دارد.
*** دستاوردهای دولت یازدهم نباید مورد بی مهری قرار گیرد
استاندار اصفهان هم گفت: نباید دستاوردهای دولت یازدهم مورد بی مهری و تخریب قرار گیرد زیرا این دولت فعالیتهای گسترده و وسیع در زمینه های مختلف انجام داده که بعضا در نوع خود بی نظیر است.
رسول زرگر پور، توجه به سلامت را یکی از اساسی ترین و مهمترین برنامه های یک کشور دانست و افزود: اجرای طرح تحول سلامت یکی اقدامات مهم دولت یازدهم است.
عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: در سه سال گذشته ١٢٠٠ تخت جدید به تخت های بیمارستانی استان اصفهان افزوده شده است.
زرگرپور بازسازی و بهسازی بیش از ٢٠٠ هزار مترمربع فضای بیمارستانی و هزینه ١٠ هزار میلیارد ریال در دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان و کاشان را از اقدامات دولت تدبیر و امید بیان کرد.
*** طرح تحول سلامت از افتخارات وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید است
استاندار یزد هم تامین منابع مورد نیاز طرح تحول سلامت را ضروری خواند و با بیا اینکه این طرح یکی از افتخارات وزارت بهداشت در دولت یازدهم است اظهار کرد: در این دولت افرادی که از هیچ بیمه ای برخوردار نبودند از نعمت بیمه بهره مند شدند.
سید محمد میرمحمدی تهیه اطلس بیماری هر استان را از دیگر اقدام بسیار مهم دولت یازدهم خواند و افزود: در این اطلس وضعیت بیماریها در هر استان مشخص شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم با بیان اینکه یزد، رتبه نخست تعداد پزشک را در کشور دارد گفت:طول عمر زنان استان یزد از ٧٢ سال به ٧٩ سال افزایش یافته است.
محمدرضا میرجلیلی به طرح تحول سلامت اشاره کرد و تاکید نمود: این طرح در نوع خود بی نظیر است.
دومین نشست برنامه عملیاتی و اجلاس مشترک هیات امناء دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه هفت کشور با حضور مدیران پایش ، کارشناسان و اعضای هیات امنای دانشگاههای علوم پزشکی استانهای یزد، اصفهان، شهرکرد و کاشان در سالن همایش های باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد.
هم اکنون در یزد 12 بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی و 7 بیمارستان غیردانشگاهی فعالیت می‌کنند که بیشتر بیماران آن بویژه در بخش بستری از استان های جنوب و جنوب شرق کشور تشکیل می شود.
در یزد 14 بیمارستان دولتی با یک هزار و 582 تخت و 7 بیمارستان خصوصی با 983 تخت در حال ارائه خدمات به بیماران هستند که درصد اشغال این تخت ها 100درصد است از این رو طرح های توسعه ظرفیت های درمانی در سطح استان در حال پیگیری است.
طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.