به گزارش ایرنا محمدرضا تابش روز شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان یزد و مسوولان تشکل های کارگری این استان افزود: با توجه به اینکه استان یزد یک استان صنعتی است نباید بیکاری در آن وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه بخشی از اشتغال استان از ناحیه صنعت تأمین می شود اظهار کرد: عرضه و تقاضا در حوزه راه‌اندازی واحدهای صنعتی باید حساب شده باشد اما برخی مجوزها بدون نیازسنجی صادر می‌شود و آماری که می‌بینیم گویای این است که خللی در کار ایجاد شده است.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:دولت در شرایط رکود نمی‌تواند طلب سرمایه‌گذاری کند و در چنین شرایطی تأمین اجتماعی و اداره مالیات ، ادارات صنعت، معدن و تجارت ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید از کارگران و صنعتگران حمایت کنند.
تابش گفت: مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان یزد بالغ بر 3 هزار و 200 نفر است که این زنگ خطری بزرگ و نشانه رکود در صنعت و معدن استان یزد است.
وی خاطر نشان کرد: اگر معیارها و ملاک اصلی را مد نظر بگیریم اغلب جامعه کارگری زیر خط فقر هستند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر گفت : مشکلات جامعه کارگری باید رفع شود و از این قشر باید حمایت جدی نمود.
سید ابوالفضل موسوی افزود: کارگر و کارفرما باید با هم رابطه مستقیم داشته باشند زیرا مشکلات راحت تر رفع می شود.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: هفته کارگر هم فرصتی است تا مشکلات جامعه کارگری بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کرد.
کمال دهقانی با اشاره به طراز مثبت تجاری ایران افزود: این موفقیت نشان افزایش صادرات و کاهش واردات است و باید با جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات تورم را در کشور کنترل کنیم.
نماینده مردم مهریز، خاتم ، بهاباد ، ابرکوه و بافق در مجلس شورای اسلامی هم گفت: هر چه رابط کارفرما و کارگر قوی تر باشد قطعا کارفرما موفق خواهد بود .
محمدرضا صباغیان بر تشکیل شورای کارگری تاکید کرد و افزود: در استان باید 600 تشکل کارگری وجود داشته باشد اما تنها 35 مورد است.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان یزد هم گفت: دولت یازدهم تلاش زیادی را برای رفع مشکلات کارگران و کارفرما انجام داده است اما هنوز برخی مشکلات وجود دارد.
علی محمد دهقانی با بیان اینکه کارفرمایان بدون در نظر گرفتن حق قانونی کارگران آنها را اخراج می کنند افزود: بیکاری و ندادن حقوق به کارگران تبعات منفی در جامعه به دنبال دارد.
وی خاطر نشان کرد: قراردادهای موقت یکی معضلات و مشکلات جامعه کارگری است و کارگر امنیت شغلی ندارد.
*** تثبیت 40 هزار شغل در یزد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت از تثبیت بیش از 40 هزار شغل در استان خبر داد و گفت: اگر این اتفاق رخ نداده بود اکنون استان با مشکلات بسیاری روبرو بودیم.
محمدرضا علمدار با بیان اینکه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی 36 جلسه اصلی و 501 جلسه تخصصی برای 2 هزار واحد صنعتی در استان یزد برگزار شد اظهار کرد: یکهزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی استان یزد مصوب شده بود که 50 درصد از این میزان تاکنون پرداخت شده و در این زمینه در رتبه چهارم کشور قرار داریم.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم در استان 760 پروانه صنعتی صادر شد یعنی به ازای هر 1.8 روز، یک راه‌اندازی جدید صنعتی در استان یزد صورت گرفته است.
مدیر کل تعاون ، رفاه و کار و امور اجتماعی استان یزد هم گفت: در استان 39 هزار واحد صنفی ، خدماتی و تولیدی داریم که 15 مورد آنها دارای مشکل است.
محمدحسین ریاحی افزود: درسال گذشته هشت هزار و 925 نفر در استان جویای کار بودند که از این تعداد پنج هزار و 120 نفر شغل ایجاد شد.
استان یزد بترتیب در حوزه معدنی ، صنعتی و صدور محصولات غیرنفتی ، رتبه های دوم ، چهارم و هشتم کشور را دارا می باشد.
3 هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
این استان در حالی که 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد
2088/ 6197خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.