به گزارش سه شنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، سیدعلی عزالدینی در جمع مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری استان های یزد و کرمان با بیان اینکه باید فعالیت های بخش های مختلف برای جذب سرمایه های خارجی در استان به بار بنشیند، افزود: باید از فرصت های این بخش به نحو مطلوب استفاده شود.
وی اظهار کرد: همچنین باید به دنبال شناسایی بیشتر فرصت های جذب سرمایه گذاری و سرمایه گذاران توانمند باشیم و با استفاده از فرصت های پیش رو، زمینه جذب سرمایه ها و منابع خارجی را در استان را فراهم کنیم.
معاون استاندار یزد با اشاره به همجواری استان کرمان با یزد گفت: این دو استان در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری همکاری های خوبی با هم دارند.
عزالدینی با تاکید بر لزوم استفاده مطلوب از ظرفیت های اقتصادی دو طرف ، توسعه انرژی های خورشیدی را محور سرمایه گذاری در استان یزد برشمرد و اضافه کرد: با توجه به تکنولوژی جدید، شرایط بازار و وجود تضمین های دولتی، هدف گذاری استان ،توسعه این نوع سرمایه گذاری است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، سرمایه گذاری را زمینه ساز ایجاد تولید و اشتغال دانست و گفت: باید انقلابی در حوزه کسب و کار ایجاد شود.
نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نیز در این نشست با مقایسه روند سرمایه گذاری استان های یزد و کرمان گفت: این دو استان در بسیاری از زمینه های اقتصادی، سرمایه گذاری، توسعه و پیشرفت دارای اشتراکاتی هستند.
علی نمازی فعالیت در زمینه فلزات و استخراج معادن مس و سنگ آهن، تولید لاستیک، فعالیت های گردشگری و بوم گردی و پتانسیل های کویر و برخی مباحث فرهنگی را از جمله این اشتراکات برشمرد و اظهار کرد: هر دو استان نیز در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی دارای تجربیات خوبی هستند که باید مبادله شود.
وی زمینه های همکاری اقتصادی میان یزد و کرمان را خوب ارزیابی و تصریح کرد: مراکز خدمات سرمایه گذاری و اتاق های بازرگانی دو استان می توانند همکاری هایی سازنده ای با هم داشته باشند.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری را به منظور رونق این بخش در استان ها خواستار شد و گفت: خوشبختانه تعامل و همکاری بخش های خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد با بخش های دولتی این استان خوب است و می تواند مدنظر سایر استان ها هم باشد.
در ادامه این نشست مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان ، پراکندگی فعالیت ها و خدمات و انجام فعالیت های موازی در حوزه سرمایه گذاری در بخش های دولتی و خصوصی را از چالش های فراروی این بخش دانست و گفت: این موضوع گاهی موجب سردرگمی سرمایه گذاران می شود که برای رفع آن باید تلاش شود.
حمید شیخ اسدی فعالیت های صورت گرفته، وضعیت سرمایه گذاری و انجام روند ارائه خدمات به این بخش در استان یزد را خوب ارزیابی کرد و افزود: باید از تجربه های موفق این استان در بحث سرمایه گذاری استان خود استفاده کنیم.
وی با قدردانی از میزبانی خوب مسئولان اقتصادی استان یزد ابراز امیدواری کرد تا دو استان یزد و کرمان با تبادل تجربیات خود در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری بتوانند گام های بلندی را برای رونق این بخش بردارند.
در این نشست مشترک که در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد برگزار شد ، مدیران، مسئولان و صاحب نظران اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی استان های یزد و کرمان، مسائل اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری دو استان را برررسی کردند.
تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی، همفکری برای حذف موانع پیش روی فعالان اقتصادی، تبادل تجربیات و هم اندیشی در خصوص مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری دو استان از اهداف این نشست اعلام شده است.
استان یزد بترتیب در حوزه معدنی ، صنعتی و صدور محصولات غیرنفتی ، رتبه های دوم ، چهارم و هشتم کشور را دارا می باشد.
3 هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
این استان در حالی که 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد .
هم اکنون استان یزد رتبه اول کشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد و تامین 50 درصد خوراک فولاد کشور در این استان انجام می شود.
در ماه های پایانی سال گذشته چهار طرح سرمایه داری خارجی با 20 میلیون دلار و معادل یکسال بودجه عمرانی استان مصوب شده است.
1968/6197 تنظیم کننده : محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.