علی اکبر کلانتر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره شعار امسال با عنوان ' اقتصاد مقاومتی ؛ تولید و اشتغال ' گفت: نامگذاری سال 1396 به نام اقتصاد مقاومتی را به فال نیک می گیریم و از رهبری به خاطر حمایت از تولید ملی سپاسگزاریم اما باید دید چگونه می توان این کلام درست را از قوه به فعل درآورد و به آن جان بخشید.
وی افزود: باید به صورت جدی این کلام صحیح عالی ترین مقام کشور را پس ازتعیین مصادیق و تفکیک سهم هریک از قوا و نهادهای موثر از سران سه قوه و دیگر ارگان ها و نهادهای ملی مطالبه کرد.
رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد تاکید کرد: باید تشکل های تولیدی غیر دولتی و تولید کنندگان بخش خصوصی با اتخاذ سیاست هایی همسو با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و در جهت تقویت تولید ملی والبته با بر عهده گرفتن سهم و مسئولیت خود به تحقق این مهم که کوتاه ترین و صحیح ترین راه نیل به توسعه و آبادانی کشور و حمایت از اقشار کم درآمد است کمک کنند.
کلانتر اضافه کرد: باید مفهوم واقعی و شاه بیت اقتصاد مقاومتی یعنی تولید ملی برای مجریان ، نمایندگان مجلس، بخش قضا و بقیه دست اندرکاران به درستی تبیین شود و 24 بند سیاست های کلی آن فصل الخطاب تمام ارکان موثر در امر اقتصاد و تولید کشورقرار گیرد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با کمک نخبگان بخش خصوصی باید روند اجرا و کاستی ها و موانع کندی برخی از سیاست های سال 95 پایش شده و این سیاست ها همچون یک مانیفست دوباره برای همه کارگزارن دولتی و سایر قوا و ارگان های مرتبط با حوزه اقتصاد و تولید و فعالان بخش خصوصی تبیین و تدریس شود .
این فعال بخش خصوصی خاطرنشان کرد: با بهره گیری از تمام ظرفیت تشکل های غیردولتی بخش های تولیدی و اقتصاددانان و نخبگان بخش خصوصی به برنامه های کوچک قابل اجرا و دارای زمان بندی اجرایی با گردش کار و تقسیم وظایف مشخص تقسیم و به سازمان های ذیربط ابلاغ شود.
رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد با بیان اینکه بخش مولد، استخوان بندی و بدنه اقتصاد را تشکیل می دهد ، گفت: تولید مانع اصلی آفت های اجتماعی ، انحرافات اقتصادی ، تنبلی و فساد در جامعه است.
کلانتر تصریح کرد: در هیچ کشوری ، توسعه و رشد و رفاه اتفاق نمی افتد مگر اینکه بخش مولد تشویق و حمایت شود و با ایجاد هزینه برای فعالیت های غیرمولد نظیر سفته بازی، دلالی و قاچاق سرمایه ها به سمت تولید سوق داده شود .
به گفته وی ،یکی از مهمترین وظایف دولت ها رسیدگی به معیشت مردم و ارتقا سطح زندگی و رفاه آنان از طریق افزایش رشد اقتصادی و توسعه کشور است و اقتصاد باید در راس امور بیشتر وزارت خانه ها قرار بگیرد ولی متاسفانه در کشور ما اینگونه نیست .
کلانتر گفت: در ایران ، اقتصاد و تجارت همواره تحت الشعاع حوادث و رخدادهای سیاسی و تنش های داخلی و بین المللی قرار داشته و این موضوع به مساله دوم و سوم مدیران ارشد کشورتبدیل شده و استراتژی مناسبی برای حمایت از تولید به عنوان رکن اصلی توسعه و رشد اقتصادی کشور است وجود نداشته است.
1968/6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.