محمدعلی طالبی روز شنبه به ایرنا گفت: از مجموع ٣٨٠١ داوطلب ثبت نام شده، ٣٠ نفر در حوزه شهری و ٤٠ نفر در حوزه روستایی قبل از رسیدگی به صلاحیت شان اعلام انصراف کردند .
وی افزود: از تعداد باقیمانده، صلاحیت ٩٩.١ درصد از داوطلبان شهری و ٩٨.٥ درصد از داوطلبان روستایی در هیات های اجرایی شهرستان و بخش مورد تایید قرار گرفت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد: نتیجه بررسی هیات های اجرایی در اختیار هیات های نظارت قرار گرفته و این هیات ها تا روز ٣٠ فروردین ماه فرصت دارند تا به صلاحیت ها رسیدگی کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد افزود: نتایج تایید یا رد صلاحیت داوطلبان روز دوم اردیبهشت ماه از طریق فرمانداری ها به داوطلبان اعلام ابلاغ خواهد شد.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
بر اساس سرشماری اخیر، جمعیت استان یزد بیش از یک میلیون و 138 هزار نفر اعلام شده که شهرستان یزد بیش از 656 هزار نفر یعنی بیش از 57درصد جمعیت استان را دارد.
بر این اساس در استان یزد 381 شورای روستایی شامل 360 شورای سه نفره و 21 شورای 5 نفره خواهیم داشت و در شهرها نیز 21 شورای شهر شامل یک شورای 11 نفره در شهر یزد ، سه شورای هفت نفره در اردکان ، میبد و حمیدیا و در مابقی شهرها ، شورای پنج نفره از سوی مردم انتخاب می شوند.
در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر مبنای سرشماری جدید ، هزار و 302 نفر عضو اصلی شامل 117 نفر در شهرها و هزار و 185 نفر در روستاها از سوی مردم استان انتخاب خواهند شد.
1968/6197خبرنگار:محمودرضا رحمانی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.