به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار جمعی از مسئولان بسیج اصناف یزد با وی اظهار داشت: حفظ سنت‌ها و روحیه قدیمی بازار که روحیه همراهی و کمک بوده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه بازار همیشه در ارتباط با کمک به انقلاب پیش قدم بوده، خاطرنشان کرد: بسیاری از مبارزات انقلابی هم که منجر به پیروزی انقلاب شد هم از بازار سر برآورد.

امام جمعه یزد گفت: باید سعی کنیم که با تمام توان جلوی ایجاد اختلاف و دو دستگی در بین بازاریان را بگیریم چرا که این اقدام سبب می‌شود بازار از مسیر اصلی خود که همان همکاری و همراهی و کمک به دیگران است فاصله بگیرد.

ناصری یزدی یکی از خصلت‌های بازار در کشور اسلامی را شاخصه‌های دینی آن دانست و گفت: به ویژه بسیج بازار و اصناف باید برنامه‌ریزی لازم را به کار بندند که علاوه بر حفظ روحیه دینی و سنتی بازار، دوره‌های آموزشی هم برای بازاریان جوان برگزار شود تا آنها هم در همین راستا حرکت نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: گاهی اوقات می‌توان بازاریان جوان را برای ایجاد یک تحول ذهنی و روحیه به اردوهای راهیان نور اعزام کرد تا زمینه آشنایی هرچه بیشتر آنها با فرهنگ نام ایثارگری فراهم شود.

وی ادامه داد: این چنین سفرها تاثیر بسیار بالایی بر روی افراد مختلف دارد و سبب می‌شود که در بازار به دنبال انجام وظیفه اصلی خود باشند و به سود زیاد با هر روش ممکن نباشند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: امسال باید در � زمینه تولید به بحث افزایش کیفیت تولید تلاش جدی صورت گیرد و سعی کنیم که کالاهای مطابق با استانداردهای روز جهانی تولید کنیم.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه این موضوع سبب ایجاد اشتغال می‌شود، گفت: به این روش علاوه بر اینکه مشکل تولید و اشتغال برطرف می‌شود، کشورهای خارجی هم رغبت به خرید کالاهای ایرانی پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به ضرورت تولید محصولات جدید اشاره کرد و گفت: لازم است جلوی واردات کالاهای مختلف به وسیله تولید آن در داخل گرفته شود که این کار با استفاده از ظرفیت نخبگان و نیروهای داخلی محقق می‌شود.

وی موضوع مهم دیگر را روحیه و فرهنگ سود و کیفیت دانست و عنوان کرد: لازم است که فعالان اقتصادی ما خود را از فرهنگ سود محوری دور کنند و سود زیاد را به وسیله فروش بالا به دست آورند نه اینکه سود زیاد را در کیفیت پایین و قیمت بالا بدانند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613812
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.