به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در دیدار رئیس کل و مسئولان دادگستری استان و ادارات وابسته به آن، با اشاره به اینکه انتخابات پیش رو حساسیت در برخی زمینه‌ها را افزایش داده، اظهارداشت: امیدواریم که خداوند متعال آنچه که برای این ملت و کشور خیر است را رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه دشمن همیشه به دنبال توطئه علیه ملت ایران بوده، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب تمام اصول را زیر پا گذاشتند و تمام هم و غمشان را بر موضوع ایران گذاشته‌اند و مشخص می‌شود که طرح‌ها و توطئه‌هایی مثل همیشه برای کشور دارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در داستان سوریه، عراق، یمن و دیگر مسائل منطقه، اینها تمام اصول انسانی را به اسم حقوق بشر زیرپا گذاشتند و با ارتباطات و قدرتی که دارند، تمام چیزهایی که از آن دم می‌زنند را به راحتی زیرپا می‌گذارند.

به گفته ناصری یزدی کشورهای مستکبر جهانی عدم رعایت حقوق بشر را نسبت به عربستان که مدام پول به پای آنها می‌ریزد نادیده می‌گیرند، و همه چیز را فدای آن می‌کنند چرا که به دنبال جلوگیری از رشد و افزایش قدرت ایران در منطقه هستند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: دشمن می‌داند در صورتی که ایران در منطقه رشد کند و به قدرت دست پیدا کند، اسرائیلی که آنها برای وحشت کشورهای منطقه در نظر گرفتند افول پیدا می‌کند و پایگاه قدرتشان هم از دست می‌رود.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دشمنان اسلام و انقلاب برخی به صراحت بیان می‌کنند که دشمنی اصلی آنها با ایران است و برخی هم در عمل این موضوع را اثبات می‌کنند.

ناصری یزدی با بیان اینکه این حرکت یکی دو روزه آنها در سوریه و عراق هم به خوبی گویای این دشمنی است، گفت: در عراق که می‌بینند مسائل در حال حل شدن به نفع عراقی‌ها است، وارد می‌شوند و کاری می‌کنند که این جنگ ادامه پیدا کند و به یک جنگ فرسایشی تبدیل شود تا آرامش در عراق ایجاد نشود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر هم در ارتباط با سوریه سعی دارند روند جنگ به صورتی فرسایشی شود که ایران خسته شود و موضوع سوریه را رها کند، منتهی می‌خواهند زمانی ایران جنگ را رها کند که آنها در این منطقه قدرت داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد خاطرنشان کرد: اگر ایران زمانی موضوع سوریه را رها کند که آنها قدرتی در این کشور و منطقه ندارند برایشان سخت است دوباره وارد شوند ولی تا زمانی که شهرکی در دست دارند، در صورت نبود ایران می‌توانند کار خودشان را انجام دهند.

دشمن فقط به دنبال سلطه و برتری بر ایران است

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که تمام توطئه‌های آنها علیه ایران است و به چیزی هم قانع نمی‌شوند و اگر بخواهیم با آنها مذاکره هم انجام دهیم و از بعضی مسائلمان تنزل کنیم، آنها قبول نمی‌کنند چرا که به دنبال ایرانی هستند که مستعمره آنها باشد.

ناصری یزدی با اشاره به جنایت‌های بسیاری که تروریست‌ها با حمایت استکبار جهانی و آمریکا انجام دادند اشاره کرد و گفت: در سوریه حتی اگر جنگ هم تمام شود، ده‌ها سال طول می‌کشد که این کشور به حالت عادی خودش بازگردد و دشمن به دنبال این است که این وضعیت را سر ایران هم بیاورد.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: آمریکا و دیگر دشمنان انقلاب به دنبال این موضوع هستند که ایران را کشوری ضعیف و وابسته به خودشان کنند تا هر اقدامی خواستند انجام دهند کسی نتواند حرفی بزند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه ما در داخل باید بررسی کنیم که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم که دشمنان به نیت‌های شوم خود دست پیدا نکنند، گفت: خوشبختانه تاکنون به این صورت بوده و دشمنان هیچ کاری را نتوانستند پیش ببرند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد یکی از اهداف دشمن را بدبین کردن مردم به انقلاب دانست و افزود: ما برای حفظ شأن اسلام و انقلاب و ایران باید تمام توان خود را برای ناکام کردن بیش از پیش دشمنان به کار بندیم و از مهمترین وظایفی که در این شرایط بر دوش مسئولان قرار دارد، حفظ رضایت مردم است.

ناصری یزدی یکی از حوزه‌های فعالیت دشمنان را فضای مجازی دانست و گفت: اگر بتوانیم این فضا را هم کنترل کنیم و هم خوراک فکری مورد نیاز مردم را به آنها ارائه کنیم، می‌توانیم تا حدی از این فضا علیه برنامه‌های سوء دشمنان استفاده کنیم.

آموزش‌های پیش از ازدواج با کیفیت بالا و جدیت بیشتری دنبال شود

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد با بیان اینکه از فضای مجازی می‌توان در ارتباط با آموزش‌های اخلاقی و مرتبط با تقویت کانون خانواده استفاده کرد، گفت: دوره‌های حضوری آموزش‌های پیش از ازدواج هم حتما باید با کیفیت خوب برای تمام زوجین اجرایی شود.

وی ادامه داد: ممکن است در ابتدا افراد تمایلی به شرکت در این آموزش‌ها نداشته باشند ولی مطمئنا پس از اینکه در دوره شرکت کردند، در صورتی که مطالب و محتوای خوبی به آنها ارائه شده باشد، راضی از این دوره‌ها می‌روند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه متاسفانه سن ازدواج در جامعه بالا رفته و طلاق به ویژه در سال‌های ابتدایی ازدواج زیادتر شده، گفت: لازم است در این زمینه آسیب‌شناسی لازم انجام شود تا بتوانیم راهکاری برای جلوگیری از طلاق‌های بی‌مورد داشته باشیم.

امام جمعه یزد افزود: طلاق‌های توافقی به دلیل برخی احساساتی شکل می‌گیرد که نقطه مقابل سازش است، و زوجین به محض اینکه احساس می‌کنند با یکدیگر تفاهم ندارند، بدون ذره‌ای سازش اقدام به درخواست طلاق توافقی می‌کنند.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه استان یزد بر ضرورت فرهنگ‌سازی در ارتباط با مسائل خانوادگی و زندگی تاکید کرد و گفت: بسیاری از مسائل مرتبط با خانواده باید در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان گنجانده و متناسب با سن آنها بیان شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610868
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.