استاندار یزد در این آیین که جمعی از مسئولان استان نیز حضور داشتند با یادآوری زندگی مسالمت آمیز زرتشتیان و مسلمانان در یزد گفت: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای مردم محوری، نظم اجتماعی، امنیت و حقوق شهروندی پایه گذاری شده و باید در مقابل این ویژگی ها احساس مسئولیت داشته باشیم.

سیدمحمد میرمحمدی افزود: برگزاری آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی توسط زرتشتیان نشان از قدرشناسی آنان و وحدت بین ملت ایران از ادیان و مکاتب عقیدتی مختلف است.
وی با بیان اینکه همه انسانها باید مراحل تکامل را دنبال کنند ادامه داد: ادیانی که جوامع را در این مسیر قرار دهند موفق هستند.

استاندار یزد تصریح کرد: ملت ایران در برهه کنونی و در حالی که کشورهای همسایه درگیر جنگ و خونریزی هستند با صمیمیت و اتحاد در کنار یکدیگر قرار دارد و این مهم، کشورمان را به یکی از قدرتهای منطقه تبدیل کرده است.
میرمحمدی اظهار امیدواری کرد همدلی بین همه مردم، اقشار مختلف و مکاتب دینی کشورمان بیش از پیش تقویت شود تا شاهد شادابی، نشاط و سلامت اجتماعی بیشتر جامعه باشیم.

سید ابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از برگزاری این آیین گفت: به طور حتم حضور هموطنان زرتشتی در این آیین نشان دهنده نیک پنداشته شدن اندیشه، گفتار و کردار آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط زرتشتیان است.

گفتنی است در این مراسم سپنتا نیکنام نماینده زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد نیز به سخنرانی پرداخت و سپس آیین نیایش ویژه زرتشتیان به اجرا درآمد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610353
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.