به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حمیدرضا نصیری‌زاده دقایقی قبل در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد اظهار داشت: تولید ناخالص استان یزد 23 هزار و 601 میلیارد تومان بوده که سرانه تولید محصول ناخالص داخلی کل استان یزد 2 هزار و 201 میلیون تومان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد افزود: به غیر از بخش ساختمان، استان یزد در زمینه رشد تولید در حوزه‌های معدن، کشاورزی، صنعت ساخت، تامین آب و برق و خدمات از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

نصیری‌زاده بیان کرد: هر کشوری برای رسیدن به توسعه نیازمند الگوست و ما نمی‌توانیم الگوی دیگر کشورها را برای پیاده کردن در ایران استفاده کنیم و ناچاریم که حتما الگویی بومی برای اقتصاد کشور داشته باشیم.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان اینکه این الگوی اقتصادی به نام اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی الگویی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور است.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی 9 گانه ذیل ستاد استان با برگزاری 32 جلسه تخصصی و 52 دستور کار و 105 مصوبه در سال گذشته از جمله اقداماتی است که در استان یزد برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

نصیری زاده گفت: بررسی و تصویب بالغ بر 97 طرح، پروژه و فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان یزد، تهیه شناسنامه تفصیلی طرح، پروژه و فعالیت‌های مصوب ستاد استان، اقدام در جهت راه‌اندازی زیرسامانه ساترای تولیدی به صورت پایلوت در استان، اقدام جهت راه‌اندازی سامانه مدیریت یکپارچه واگذاری پروژه‌ها از جمله دیگر فعالیت‌ها در این زمینه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ادامه داد: شناسایی و احصای وضعیت بالغ بر سه هزار و 600 واحد تولیدی و صنعتی استان یزد از طریق پیمایش و راستی آزمائی وضعیت آنها از نظر فعال، تعطیل و نیمه تعطیل بودن و بروزرسانی اطلاعات پایه‌ای آنها در سال گذشته انجام شد تا بتوانیم زمینه فعالیت هرچه بیشتر صنایع در یزد را رقم بزنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: احصای بیش از 380 پروژه عمرانی جهت واگذاری به بخش غیر دولتی و واگذاری 83 پروژه تاکنون از جمله دیگر اقدامات در این حوزه است که با توجه به سهم 85 پروژه‌ای استان تاکنون بیش از 95 درصد از مصوبات انجام شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607678
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.