فرجام فاضلی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خاتم افزود: کشور ما یک کشور جوان است و از پتانسیل ویژه ای در این زمینه برخوردار است باید با پیشگیری از اعتیاد این پتانسیل را در جهت توسعه استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: اگر در این زمینه برنامه ریزی نشود دشمن می تواند با اعتیاد جوانان این پتانسیل را به یک معضل برای جامعه تبدیل کند و به اهداف شوم خود برسد.
وی با تاکید بر بحث آموزش به خانواده ها در شناسایی مواد مخدر یادآور شد: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و برگزاری نمایشگاه هایی در این زمینه می توانند ضمن شناسایی انواع مواد مخدر به خانواده ها راههای پیشگیری از اعتیاد را نیز آموزش دهند.
فاضلی عنوان کرد: باید اعتیاد و مصرف مواد در جامعه علت یابی شود تا بتوانیم جامعه ای عاری از آلودگی داشته باشیم و با پیشگیری از آن موجب توسعه جامعه شویم.
وی تصریح کرد: پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر باید با تلاش مسئولان همگانی شود تا بشود با این معضل برخورد جدی صورت گیرد و از آسیب هایی که می تواند مواد مخدر داشته باشد کمتر شود.
در ادامه همچنین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم با تاکید بر بحث پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر گفت :باید طرح هایی که در این زمینه در استانهای دیگر اجرا شده شناسایی شده و نسبت و به اجرای آنها در استان یزد و شهرستان خاتم اجرایی شود.
ابوالفضل توکلی افزود: اگر در بخش پیشگیری یک برنامه مشخص و مدون داشته باشیم می توانیم در بخش کاهش آسیب ها گام های موثری را برداریم و با این معضل برخورد کنیم.
وی یادآور شد: باید در خانواده ها نیز از ابتلای والدین به اعتیاد جلوگیری کرده تا موجب اعتیاد و گرایش فرزندان به مواد مخدر نشوند و همچنین از فروپاشی برخی از این خانواده ها به جهت اعتیاد یکی از زوجین به مواد جلوگیری کنیم.
موادمخدر یکی از معضلات اصلی و جدی جامعۀ بشری در جهان متمدن امروز است، که می تواند از فردی به فرد دیگر و از نسلی به نسلی دیگر سرایت کند و ابعاد وسیع عوارض ناشی از مصرف آن، زندگی جسمی و روانی فرد و همچنین خانواده، فرهنگ، اقتصاد و اجتماع را به شدت متاثر و متضرر کند.
مواد مخدر، شامل همه ترکیبات و مشتقاتی است که کارکرد و فعالیت مغز را به صورت هیجان، افسردگی، رفتار نامناسب، عصبانیت یا اختلال درقضاوت و شعور تغییر می دهد، که هم از حیث تعداد افراد معتاد و هم از حیث پیچیدگی و خلاصی از اعتیاد، یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی دنیای معاصر محسوب می شود.
میزان خطر و تهدید مواد موادمخدر برای زندگی انسان، کمتر از سلاح های و میکروبی در جهان نیست،بلکه در مواردی به عنوان یک تهدید فعال اما آرام و پنهان، حیات بشر را به نابودی کشانده و بیشتر از هرسلاح کشنده و غیرفعال عمل می کند و علاوه بر زیانهای جسمی، آثار روحی و روانی خطرناکی هم دارد.
خاتم با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ 5054خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: بهنام احمدی*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.