به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، آرام حلیم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیله سوار افزود: کشف یک هزار قلم قطره استریل چشم از عابر غیر مجاز توسط نیروهای مرزبانی ، شناسایی 2 نفر از معتادین متجاهر و کارتن خواب و معرفی به مرکز درمان و ترک اعتیاد سرپایی شفا با صدور یاری برگ برای بهره مندی از خدمات درمانی و فیزیولوژی انجام شده است
او اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه سال آینده تمام معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در این شهرستان در قالب طرح جمع آوری قرار خواهند گرفت.
او نداشتن مهارت 'نه گفتن' و باورهای غلط اجتماعی از مهم ترین علل گرایش فرزندان به مواد مخدر و روانگردان ها دانست و افزود: بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی وارد چرخه مصرف مواد مخدر می‌شوند که در این خصوص باید آموزش‌ های لازم به همه افراد بویژه از پایه داده شود تا از عوارض مصرف آن مطلع شوند.
وی همچنین علل گرایش به مواد مخدر را به 2 دسته فردی و اجتماعی تقسیم کرد و ادامه داد: عدم آگاهی فردی ، نابسامانی خانواده ها ، اختلافات خانوادگی ، اعتیاد والدین ، عدم توجه به نیازهای عاطفی فرزندان ، فاصله سنی والدین و فرزند از جمله علل فردی گرایش عده ای از جوانان به مواد مخدر و روان گردان ها است.
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل هم در این جلسه از فعال بودن 91 مرکز درمانی ام‌ ام تی در استان اردبیل خبر داد.
بهنام بهشتی با اشاره به اینکه 45 تشکل مردم نهاد در استان در حوزه اجتماعی ترکردن مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند افزود: از این تعداد 24 سمن و سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری از مواد مخدر و 21 سازمان مردم نهاد در حوزه درمان و حمایت از بهبود یافتگان فعالیت می کنند.
بهشتی ، آموزش و آگاه سازی خانواده ها و جامعه از مضرات مواد مخدر را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری کارگاه های آموزشی توانمند سازی ذکر کرد و گفت: رویکرد ستاد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل همگانی ، اجتماعی و مردمی کردن مبارزه با این افیون خانمانسوز است.
وی اظهار کرد: در 9 ماه گذشته 12 هزار و 814 معتاد در استان اردبیل در چرخه درمان مرکز ام ام تی در استان قرار گرفتند که در حال درمان هستند.
بهشتی اظهار کرد: مساله مواد مخدر یک مساله اجتماعی است که همه سلول های جامعه باید حساس شوند تا این بلای خانمانسوز رفع شود و خیرین می توانند نقش موثری در این راستا داشته باشند.
وی گفت: در سال جاری شهرستان بیله سوار عملکرد موثری در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و اطلاع رسانی داشته و جز شهرستان های شاخص در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان می باشد.
بهشتی در ادامه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های ایستگاههای نوروزی برای آگاه سازی خانواده ها و جوانان در پیشگیری و اطلاع رسانی از عوارض مواد مخدر اطلاع رسانی شود افزود: بروشورها و هشدارهای عوارض مصرف مواد مخدر از طریق پایگاههای نوروزی به مسافران و خانواده ها توزیع و آگاه سازی می شود.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
روزانه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی این شهرستان بین 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.