به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر میرزایی روز شنبه در جلسه مبارزه با مواد مخدر بابلسر افزود : این کمپ ماده 16 که ترک اعتیاد در آن رایگان و اجباری است عمدتا محل نگهدای معتادان متجاهر است .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران گفت : 130 تن از این معتادان در پی سرمای کم سابقه آذر ماه گذشته از مناطق مختلف استان جمع آوری به کمپ منتقل شدند.
وی از فعالیت 70 کمپ ترک اعتیاد در استان خبر داد و افزود : اگر چه مازندران در جمع 10 استان پرخطر به لحاظ تعداد افراد معتاد و پدیده اعتیاد قرار ندارد ، ولی برای جلوگیری از این پدیده شوم همه دستگاههای اجرایی و آحاد مردم باید ورودی جدی تر داشته باشند.
میرزائی افزود : استان مازندران به علت گردشگرپذیری ، به خصوص در شهرهای ساحلی با خطر روز افزون اعتیاد و توزیع مواد مخدر مواجه است و مقابله با این وضعیت نیازمند تلاش همگانی است .
وی ادامه داد : برای مقابله با اعتیاد بهترین و موفق ترین راه ، حساس کردن جامعه است برای این که تجربه ثابت کرده است در هر جایی که مردم و خیرین برای رفع نواقص ورود پیدا کردند ، اثرات بسیار مثبت و امیدوار کننده بود.
میرزایی کاهش پنج درصدی اعتیاد و 10 درصدی ماندگاری ترک اعتیاد را از تکالیف تعریف شده در برنامه ششم توسعه برشمرد و گفت که دولت در چارچوب این برنامه تدابیر خوبی برای مقابله با اعتیاد اندیشیده است .
وی افزود : درصددیم با همکاری استاندار مازندران بسته های تشویقی را برای روستاهایی که در کاهش اعتیاد تلاش کرده اند در نظر بگیریم چرا که معتقدیم این امر بسیار اثر بخش است.
او ادامه داد : خوشبختانه در سال جاری با افتتاح پژوهشکده اعتیاد در مازندران در صددیم تا محیط های دانشگاهی و اساتید صاحب نظر را برای بهره گیری از نظرات علمی و کارشناسی آنان در جهت کاهش این آسیب اجتماعی وارد عرصه کنیم .
خبرنگار: فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.