سرهنگ احمد مظفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: با وجود افزایش 15 درصدی سفرهای نوروزی در این استان از 25 اسفندماه 95 تا 13 فروردین با اقداماتی که صورت گرفته و همکاری شهروندان در رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش حوادث جاده ای بوده ایم.
وی بیشترین علت حوادث رانندگی نوروزی در استان یزد را با سهم 60 درصدی مربوط به واژگونی خودرو و خروج از جاده عنوان کرد و گفت: 80 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی استان مربوط به حوادثی است که در آن تنها یک خودرو دچار حادثه شده و تصادفات بین 2 و یا چند خودرو سهم اندکی در تلفات حوادث رانندگی استان داشته است.
سرهنگ مظفری بی توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی و استفاده از تلفن همراه را مهمترین دلیل حوادث رانندگی تعطیلات نوروزی اعلام کرد و از رانندگان خواست هنگام خستگی از رانندگی اجتناب کنند و همچنین با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی زمینه کاهش هرچه بیشتر حوادث رانندگی را فراهم سازند.
وی یادآور شد: با توجه به اتمام زمان طرح نوروزی نیروی انتظامی در روز 14 فروردین، اطلاعات کامل حوادث نوروزی پس از جمع بندی و تحلیل اطلاعات از طریق رسانه ها به اطلاع افکار عمومی می رسد.
محورهای ارتباطی استان یزد با توجه به قرار گرفتن در کانون کریدور ارتباطی شمال به جنوب و شرق و غرب کشور پذیرای حجم قابل توجهی از ترافیک بین استانی است.
7536/ 6014/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو*
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.