به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین رضایی گفت: در راستای مقابله با ورود کالای قاچاق، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یک دستگاه کامیون بنز که قصد انتقال یک دستگاه لیفتراک از جنوب کشور به تهران را داشت برای بررسی اسناد و مدارک متوقف کردند.
وی افزود: در بررسی های ماموران مشخص شد که این لیفتراک فاقد اسناد و مدارک گمرکی بوده و قاچاق می باشد که به همین منظور خودرو به اداره گمرک استان منتقل شد.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: در این رابطه یک متهم نیز دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.
***
سرهنگ منوچهرنصیری فرمانده انتظامی شهرستان یزد از افزایش 12 درصدی کشف سرقت در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با سارقان، با بکارگیری و هدایت واحدهای گشتی و اجرایی و کنترل و رصد سارقان، کشف سرقت در هفت روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته روندی افزایشی داشته است.
***
فرمانده پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان یزد، توجه به توصیه های پلیس فتا در ایام تعطیلات نوروز را مورد تاکید قرار داد.
سرگرد مرتضی ابوطالبی با تبریک سال جدید از شهروندان خواست توصیه های زیر را در ایام تعطیلات نوروز در هنگام مسافرت رعایت کنند.
- قبل از خروج از منزل مودم بی سیم خود را خاموش نمایید، چرا که امکان سوء استفاده از اینترنت شما برای سارقان اینترنتی فراهم می شود.
- از کارت های اعتباری و اطلاعات حساب بانکی خود به خوبی مراقبت و‌ حین خرید،‌ کارت اعتباری را خودتان در دستگاه کارت خوان بکشید و رمز را نیز خودتان وارد نمایید،‌ چرا که امکان سوء استفاده از اطلاعات کارت شما برای دیگران فراهم می شود.
- برای اطلاعات و فایل های شخصی و محرمانه خود در حافظه کامپیوتر، تبلت، لپ تاپ و... کلمه عبور تعیین کنید.
- تصاویر و فیلم های خصوصی خود را از روی دستگاه های جانبی یا دوربین های عکاسی و فیلمبرداری قبل از مسافرت تخلیه و نهایت دقت در نگهداری آنها را به عمل آورید.
- در مسافرت ها و مواقعی که برای اتصال به شبکه از اینترنت هتل ها و اماکن عمومی استفاده می نمایید از جعلی نبودن درگاه های پرداخت بانک ها بوسیله پروتکل امن https در ابتدای آدرس اینترنتی اطمینان حاصل نمایید.
- اطلاعات سفر، قرارهای ملاقات خود و اماکنی که قصد سفر به آنجا را دارید، به هیچ عنوان در شبکه های اجتماعی و بستر اینترنت به اشتراک نگذارید چراکه ممکن است با این کار سارقان از خالی بودن منزل شما مطلع شوند و یا در سفر مشکلاتی دامنگیر شما شود.
- در صورتی که مجبور به استفاده از کافی نت ها شدید حتماً‌ پس از اتمام کار از حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی و یا ایمیل ها و هر وب سایتی که با نام کاربری و کلمه عبور وارد شده اید،‌ از دکمه خروج استفاده و از خارج شدن از حساب کاربری اطمینان حاصل نمایید، همچنین تاریخچه مرورگر و مابقی اطلاعات را حذف کرده و چنانچه کامپیوتری که از آن استفاده می کنید مجهز به نرم افزارهای پاک کننده اطلاعات وارده(دیپ فریز)نمی باشد حتماً‌ کامپیوتر را مجدداً‌ راه اندازی کنید.
***
فرمانده انتظامی شهرستان یزد از ادامه طرح پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری 16 معتاد پرخطر خبرداد و گفت: این افراد برای درمان به مرکز بازپروری معرفی شدند.
سرهنگ منوچهر نصیری با اعلام این خبر تصریح کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و درخواست های مردمی، طرح شناسایی معتادان و توزیع کنندگان موادمخدر در شهرستان یزد اجرا شد.
***
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اشکذر، احساس امنیت را بهترین هدیه نوروزی پلیس به مردم و مسافران نوروزی برشمرد.
سرگرد مهدی گل محمدی ، حضور پلیس و امنیت حاکم را، فلسفه وجودی ایستگاه های نوروزی برشمرد و گفت: هرجا پلیس حضور مستمر و چشمگیر داشته باشد، قطعا مردم و مسافران احساس امنیت خواهند کرد.
وی با اشاره به حضور چشمگیر مسافران و میهمانان نوروزی در شهرستان اشکذر خصوصا پارک اشکی، بر حضور مستمر پلیس در این اماکن و برخورد مناسب توأم با رافت و مهربانی و سعه صدر تاکید کرد.
محورهای مواصلاتی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536/ 6014/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده ** انتشار: کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.