به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین زارع زاده روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این طرح از 27 اسفند سالجاری تا 13 فروردین 96 و با حضور 60 مبلغ بومی و اعزامی از قم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: آیین افتتاحیه این طرح روز جمعه هفته جاری پس از نماز مغرب و عشاء با حضور حجت ‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزاده سیدجعفر محمد (ع) یزد برگزار می‌ شود.
وی خاطر نشان کرد: ویژه برنامه آرامش بهاری برگرفته از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر 'ما می ‌خواهیم مردم در کنار این بقاع در آرامش بسر ببرند' است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان اینکه اکثر مکان ‌های تاریخی و گردشگری استان موقوفه است اظهار امیدواری کرد: تعامل دستگاههای مرتبط سبب استفاده مطلوب و بروز اتفاق های خوشایند در این مکان ها شود.
زارع زاده همچنین اجرای طرح خیمه های معرفت را یکی دیگر از برنامه ‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: این خیمه ها امسال در 25 امامزاده و با حضور مبلغان حاضر در طرح آرامش بهاری برپا می شود.
مدیر اجرایی امامزاده سیدجعفر محمد (ع) یزد نیز گفت: این امامزاده با داشتن 80 اتاق زائرسرا، امکان پذیرش و اسکان حدود 400 مسافر در ایام نوروز را دارد.
محسن فلاح با بیان اینکه موقعیت امامزاده سیدجعفر (ع) سبب استقبال زیاد مسافران برای اقامت و استراحت در این مکان می شود افزود: بر این اساس علاوه بر برنامه ‌های فرهنگی و مذهبی، برنامه ‌های خدماتی و رفاهی نیز برای این امامزاده در نظر گرفته شده است.
همچنین مدیر فرهنگی امامزاده جعفر (ع) از برپایی ایستگاه‌ های صلواتی، مشاوره حقوقی، فرهنگی و هنری در ایام نوروز در این امامزاده خبر داد و گفت: در این مدت برنامه ‌هایی ویژه و متناسب با کودکان و نوجوانان نیز اجرا خواهد شد.
محمد برجیان با بیان اینکه موزه‌ای نیز در جوار امامزاده جعفر (ع) آماده پذیرایی از علاقمندان در ایام نوروز می شود افزود: این موزه ارزشمند دارای هفت گنجینه نفیس از جمله قرآن و نسخ خطی، سکه و اسکناس است.
7532 / 5054خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار : بهنام احمدی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.