سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیره آذربایجان‌شرقی از برگزاری دوره‌ی آموزشی هیئت امنا و خادمان امامزادگان(ع) استان خبر داد و گفت: در این دوره ی آموزشی، خادمان و هیئت امنای امام‌زادگان نحوه‌ی برخورد مناسب با زائران به ویزه مهمانان نوروزی را آموزش دیده و در مقابل از اجر و ثواب کار خود نیز اطلاعاتی به دست می‌آوردند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمدرضا خلیلی در این خصوص اظهار کرد: این دوره ی آموزشی روز پنجشنبه 19 اسفندماه در تالار قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با حضور 120 نفر از خادمان، هیئت امنا و کارشناسان فرهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی در سه محور برگزار شد، بیان کرد: محور اول این کارگاه شامل آموزش‌های روانشناسی و رفتاری بود که نحوه‌ی برخورد مناسب با زائران و مهمانان نوروزی را آموزش می‌داد که توسط حجت الاسلام محمودی ارائه شد.

وی یادآور شد: آموزش در راستای مسائل معنوی و فرهنگی امام‌زادگان(ع) و همچنین بیان ارزش و جایگاه خدمت در استان مقدس امام‌زادگان(ع)، ارزش و جایگاه امام‌زادگان(ع) و همچنین وظایف خادمان در برابر امام‌زادگان(ع) نیز محور دوم این کارگاه آموزشی بود.

حجت‌الاسلام خلیلی در خصوص محور سوم این کارگاه نیز خاطرنشان کرد: این محور نیز مختص آموزش خادمان در راستای برگزاری طرح آرامش بهاری در امام زادگان(ع) استان بود که از تاریخ 25 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین ماه سال 96 همزمان با کل کشور در استان ما نیز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های ویژه کودکان، مشاوره و... از جمله برنامه‌هایی است که در قالبا این طرح اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم لحظه‌ی تحویل سال در امام‌زادگان(ع) استان نیز خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم جهت نحوه‌ی برخورد با زائران و مسافران نوروزی برای خادمان و هیئت امنای مساجد آموزش داده شده است و در تلاش هستیم تا مردم و زائران در فضای معنوی امام‌زادگان(ع) به آرامش روحی برسند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.