به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه یزد ، آیت الله محمد رضا ناصری در نشست شورای فرهنگ عمومی یزد به توجه راهنمایان گردشگری به مسائل دینی اشاره کرد و گفت: بعضی راهنماهای گردشگری اطلاعات کافی ندارند و متاسفانه اطلاعات نادرست به گردشگران خارجی ارائه می‌کنند.
امام جمعه یزد گفت: تبلیغ کردن ارزش‌های دینی به زبان‌های خارجی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید نسبت به اجرای آن اقدام کرد تا گردشگران هم این ارزش‌ها را دریافت کنند.
ناصری با اشاره به اینکه ما نباید در وجود خود و در برابر دشمنانمان احساس ضعف کنیم اظهار داشت: برنامه‌های ما باید به این صورت باشد که احساس قوت و قدرت در مسیرمان را تداعی کند.
وی یکی از مسائلی که به هیچ عنوان ما نباید در آن احساس ضعف کنیم را مسئله فرهنگی دانست و گفت: فرهنگ ما قوی و متکی به اسلام و خداست و ما در اعتقادات و عقایدمان با خداوند متعال ارتباط داریم.
امام جمعه یزد تصریح کرد: بالاترین ارزش‌ها و آن چیزی که انسان را به بهترین درجه‌های کمال و انسانیت می‌رساند، فرهنگ اسلام است و تمام نیازهای بشری برای دستیابی به این کمال در اسلام نهفته است.
ناصری ادامه داد: متاسفانه بعضی از غرب زده‌ها حالت‌های انفعالی در مسائل اقتصادی دارند که این یک فاجعه بزرگ است.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع هشدارهای زیادی داده‌اند گفت: ما فرهنگ بسیار قوی در تمام زمینه‌ها داریم و مرتبط با خداوند هستیم به همین دلیل اصلا نباید احساس ضعف و سستی در وجودمان باشد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: چرا ما باید در برابر فرهنگ‌های غربی با وجودی که از چنین فرهنگ غنی و متعالی برخوردار هستیم، ترس داشته باشیم و دست از ارزش‌هایمان بکشیم.
رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه این موضوع به دلیل احساس ضعف و خود کم‌بینی است گفت: این موضوع باید در جامعه ما درست شود، اگر ما نسبت به دین، فرهنگ و اعتقادمان احساس قدرت داشته باشیم زمینه ترویج بیش از پیش اسلام فراهم می‌شود.
ناصری تصریح کرد: خداوند متعال به ما قدرت، توان و آزادی داده و به هیچ عنوان از ما ضعف و ذلت را نمی‌پذیرد، به همین دلیل باید در برابر دشمنان در هر زمینه‌ای احساس قدرت داشته باشیم.
جلسه شورای فرهنگی عمومی با حضور استاندار و اعضا در بیت امام جمعه یزد برگزار شد.
7536/6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.