به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، محمدرضا عارفی در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با ارائه گزارشی از عملکرد این دستگاه در حوزه تجهیز و نوسازی مدارس گفت: بسیاری از مدارس استان فرسوده و دارای کمترین امکانات است که باید اعتبار لازم برای رفع آن اختصاص یابد.
وی میزان مطالبات پیمانکاران از این اداره کل را 50 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان 20 میلیارد ریال از منابع ملی و بقیه منابع استانی باید پرداخت شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از عزم جدی این اداره کل برای رفع کمبود ها، بهسازی و نوسازی مدارس خبر داد و خواستار کمک های استانی در این زمینه و همچنین پرداخت مطالبات پیمانکاران در کنار منابع ملی شد.
** تاکید مدیر کل اقتصاد و دارایی یزد بر پیگیری مدیران دستگاهها برای جذب اعتبارات ملی
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز در این جلسه بر پیگیری مدیران دستگاههای اجرایی استان برای جذب اعتبارات ملی و اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی تاکید کرد.
علی نمازی با بیان اینکه اعتبارات استانی محدود بوده و پاسخگوی همه نیازها نیست و برای پیشبرد امور باید از منابع ملی هم استفاده شود با قدردانی از مدیران کل دستگاه هایی که در این راستا تلاش می کنند، تصریح کرد: دغدغه مجموعه مدیریتی استان، جذب منابع ملی و استانی است.
وی با اعلام آمادگی برای رفع مشکلات و موانع موجود ، تلاش اداره کل نوسازی مدارس استان را در این زمینه ستود و ظرفیت های خیرین در کمک به مدارس را خوب ارزیابی کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در بخش دیگری از سخنانش تعامل ذیحسابان دستگاه های اجرایی را با مدیران آن خوب توصیف و نوع نگاه دستگاه اقتصادی، نظارتی و ذیحسابی به مسایل و مشکلات مالی دستگاهها را حل مشکلات در چارچوب قوانین و مقررات دانست.
وی گفت: هدف دستگاه های نظارتی محدود کردن فعالیت ها و مچ گیری نیست؛ بلکه تلاش برای پیشبرد امور بر مبنای قانون است .
نمازی همچنین شفاف سازی در نظام مالی به خصوص درآمد و هزینه و دریافت و پرداخت را از سیاست های وزارت اقتصاد برشمرد و گفت: در این راستا خزانه داری الکترونیکی در حال اجرا است و یزد نیز در این زمینه پیشتاز است.
در استان یزد 210 دانش آموزان در یکهزار و 900 باب مدرسه مشغول به تحصیل هستند و 18 هزار فرهنگی هم کار تعلیم و تربیت دانش آموزان را برعهده دارند.
1968/6197 دریافت کننده: محمودرضا رحمانی ** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.