به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این اداره محمد حسین ماجدی اردکانی در نشست مشترک با کارشناسان ارزیابی انطباق و اجرای استاندارد استان افزود: طبق ماده 1 آیین نامه اجرایی ماده 26 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی،واحد های صنعتی موضوع این آیین نامه،اعم از موجود و جدید الاحداث،ملزم به رعایت معیارها و مشخصات فنی و استاندارد انرژی موضوع ماده 11 می باشند.
به گفته وی استاندارد بر اساس وظیفه ای که قانون مذکور به عهده اش گذاشته است،هر ساله نسبت به بازرسی از واحدهای مشمول، اقدام موثر به عمل می آورد.
وی ادامه داد: تا کنون31 شاخه صنعتی مشمول استاندارد اجباری برای محاسبه معیار مصرف انرژی در فرآیند تولیدشان تعیین که عمده گواهی های صادره مربوط به حوزه های آجر،آهک،کاشی و سرامیک،لاستیک،فولاد و مواد لبنی بوده ،ضمن این که هر شاخه صنعتی استاندارد ملی معیار مصرف انرژی خاص خود را دارد.
این مسئول در پایان گفت:بازرسی های مذکور، توسط شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده از سوی مرکز ملی انجام و واحد های تولیدی متخلف از رعایت معیارها،مشخصات فنی واستاندارد اجباری موضوع ماده 11،توسط سازمان ملی استاندارد ایران،جهت برقراری و اخذ جریمه، به وزارت خانه های نفت و نیرو معرفی می گردند.
معیارهای مصرف انرژی به دو صورت حرارتی که ماحصل اشتعال سوخت هایی مانند ،گاز طبیعی،گازوئیل و نفت کوره و الکتریکی که ماحصل برق مصرفی هست، می باشد.
6197/1968 خبرنگار: رحمانی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.