حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت سالروزشهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان بزرگ بانوی جهان اسلام در دامن پرمهر و محبت آخرین پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد(ص) پرورش یافته است .
وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با تمام وجود در دفاع از امامت، بزرگترین اسوه و چشمه همیشه جوشان تاریخ اسلام است و در این مسیر جان خود را گذاشت افزود: باید از ویژگی های اخلاقی و خصوصیات بارز این بانوی بزرگ اسلام درس بگیریم وآن را در تمام عرصه های زندگی و آموزه های دینی خود الگو قرار دهیم.
حسینی تصریح کرد: آن بانوی گرامی اسلام فقط اسوه فاضله زنان نبود بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه از حجره کوچکی در مدینه آغاز شد و گستره این نور، آفاق را در بر گرفت.
رییس شورای فرهنگی ابرکوه با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) نماد پاکی، عفت، الگو و گوهری ناب برای بانوان مسلمان است، خاطرنشان کرد: جامعه بویژه بانوان باید بیش از پیش سیره آن یگانه بانوی اسلام را بویژه در بحث عفاف و حجاب در زندگی خود الگو قرار دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، به همین مناسبت آحاد مختلف مردم شهرستان ابرکوه با سیاه پوش کردن معابر و برپایی مجالس عزاداری در سوگ دخت رسول مکرم اسلام (ص) به سوگ نشسته اند.
مردم همراه با دستجات سینه زنی و زنجیرزنی و تشییع نمادین بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) عزاداری کردند.
مداحان وسخنرانان در مراسم سوگواری سالروز شهادت دختر گرامی پیامبر اسلام( ص) با تسلیت شهادت آن بانوی گرامی اسلام به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند.
مردم عزادار با برپائی سفرهای نذری در سوگ شهادت مادر امامت و همسر ولایت به عزاداری مشغولند.
شهرستان ابرکوه دارای 68هیات مذهبی است که آیین های زنجیر زنی، شده برداری، جوش دور وآهنگ حماسی که بیش از یک قرن سابقه درعزاداری محرم ابرکوه دارد در فهرست معنوی آثارملی ایران شده است .
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 5054خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: بهنام احمدی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.