رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی گفت: تکریم حقوق ادیان از شاخصه های حقوق شهروندی است .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، دکتر عاشری در جلسه هماهنگی اجرایی دومین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی که در سالن جلسات حوزه ریاست جهاد دانشگاهی برگزار شد؛ گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی بهره مند از تنوع ادیان و مذاهب مختلف بوده که نماد زندگی مسالمت آمیز توام با تکریم حقوق شهروندی  و احترام به اعتقادات دینی و مذهبی می باشد می تواند جلوه بارزی از تکریم حقوق ادیان که از شاخصه های حقوق شهروندی است تلقی  شده و در راستای تقویت آن اقدام شود .

  دکتر عاشری تصریح کرد: حوزه های علمی مختلفی که در این همایش به تبادل نظر پرداخته خواهد شد باید در هماهنگی و سازگاری با یکدیگر و در چارچوب نظام حقوقی موجود تفسیر و اجرا شود و بیان دیدگاههای مختلف از سوی دانشگاهیان می تواند دستیابی به اهداف این همایش ملی را هموار تر سازد .

  رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی ضمن قدردانی از جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: دومین دوره همایش ملی حقوق شهروندی اقدام میمون و مبارکی است که در راستای استیفای حقوق قانونی شهروندان و ارتقاء جایگاه فرهنگی و علمی استان به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار می شود که زمینه آشنایی بیش از پیش شهروندان با مفهوم حقوق شهروندی ،عدالت اجتماعی با الهام از آموزه های دینی، مذهبی و قومی را فراهم می سازد که جا دارد از مسئولین محترم جهاد دانشگاهی استان به جهت این اقدام ارزشمند علمی ملی به این امر مهم قدردانی کرد.

وی با اشاره به نمایه های معتبر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) و پایگاه اطلاعات علمی ( SID ) این همایش گفت: با توجه به حضور دانشمندان علم حقوق کشور در این همایش ملی علمی در ارومیه می توان به نتایج علمی وعملی آن امیدوار بود.

. عاشری افزود: امیدواریم ماحصل و نتایج این همایش منجر به دستیابی به راهکارهای عملی در استان و کشور شده و حقوق شهروندان از دولت برخوردار به طور موثر احصاء گردد تا مقوله شهروندی که توجه به کرامات والای انسانی را در بطن خود جای داده در جامعه ساری و جاری گردد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.