به گزارش ایزنا مصطفی پوردهقان روز چهارشنبه در نشست نظارت بر فروشندگان خانگی با تإکید بر نظارت و بازرسی دقیق بازار در ایام پایانی سال در سطح شهرستان افزود: علاوه بر بازرسی و نظارت بر بازار ویژه ایام نوروز، توجه دقیقی نیز بر فروشگاه‌های خانگی بدون مجوز صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه تقاضای فروشندگان در اتحادیه مختلف اصناف بر برخورد با فعالیت بدون مجوز، دست‌فروشان و فروشندگان خانگی است، خاطرنشان کرد: در این جلسه برخورد با دست‌فروشان و فروشگاه‌های خانگی که بدون در نظر گرفتن حق فروشگاه‌ها و واحدهای مجوزدار و همچنین در برخی موارد بدون توجه به مسائل بهداشتی در حال فعالیت‌اند در دستور کار قرار گرفت.
معاون فرماندار اردکان با اشاره به نظارت گسترده بر بازار فروش و توجه به حق مصرف‌کننده افزود: تیم نظارت و بازرسی شهرستان از ابتدای اسفندماه 95 در سطح بازار حضور یافته و با جدیت بر بازار عرضه اجناس از لحاظ قیمت، کیفیت و کمیت نظارت دارند و موضوع فروشگاه‌های خانگی و دست‌فروشان نیز با حساسیت بیشتری پی‌گیری خواهد شد.
وی با تأکید بر لزوم نظارت دقیق بر بازار ایام پایانی سال و ایجاد سهولت برای شهروندان در تأمین مایحتاج این ایام افزود: در بازرسی‌ها با متخلفان برخورد خواهد شد و فروشندگانی که رعایت انصاف و اخلاق در فروش اجناس را داشته باشند مورد تشویق و تقدیر قرار خواهند گرفت.
دادستان اردکان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فعالیت خیلی از فروشندگان خانگی با تذکر اولیه کنترل خواهد شد خاطرنشان کرد: باید در این زمینه برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد که فرصت فعالیت چنین فروشگاه‌های بدون مجوزی که بستر کار و فعالیت عده‌ای را دچار مشکل می‌کند فراهم نگردد.
محمدعلی ابوالحسنی افزود: در زمینه برخورد با دست‌فروشان واحد اجرائیات شهرداری اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد و در راستای کنترل فروشگاه‌های خانگی که بدون مجوز فعالیت دارند با نظارت اصناف، اتحادیه متبوع و اداره اماکن شهرستان اقدامات قانونی صورت خواهد پذیرفت.
وی افزود: نحوه برخورد با فروشگاه‌های خانگی بدون مجوز در ابتدا با تذکر و اخطار و سپس ارجاء به دستگاه قضایی و پلمپ واحد مربوطه صورت می‌گیرد.
در این نشست که نمایندگان اداره اصناف، شهرداری، شبکه بهداشت و درمان و اداره نظارت بر اماکن عمومی نیز حضور داشتند مشکلات بازارهای هفتگی در اردکان مورد بررسی قرار گرفت.
اردکان در مسیر جاده ترانزیت شمال به جنوب کشور قرار دارد و از مراکز عمده خرید در این محور محسوب می شود.
این شهر با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/6197 خبرنگار:مژگان دشتی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.