محمد نوذری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی دستگاه های عضو ستاد استقبال از مهمانان نوروزی، امکانات و تسهیلات لازم برای رفاه حال مسافران ورودی به این شهرستان در ایام نوروز فراهم شده است.
به گفته وی، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، اورژانس و شهرداری برای ارائه خدمات امدادی، درمانی و رفاهی به مسافران و گردشگران شهرستان اردل در آماده باش کامل هستند.
نوذری افزود: کمیته ای برای نظارت بر اماکن عمومی، اقامتی، پذیرایی، بهداشتی و درمانی در شهرستان تعیین شده تا بر نحوه عملکرد و ارائه خدمات مطلوب این دستگاه ها نظارت کند.
فرماندار اردل ادامه داد: 16 مدرسه و مرکز خانه معلم در سطح شهرستان اردل برای اسکان ثابت مسافران و گردشگران نوروزی این شهرستان مهیا شده است.
نوذری افزود: برای تامین و توزیع میوه ایام نوروز مردم شهرستان نیز 6 نقطه در شهر اردل، 3 نقطه در میانکوه و 2 نقطه در پشتکوه اردل در نظر گرفته شده است.
کارشناس مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردل نیز در این راستا گفت: 2 مسیر کارون و دشتک در این شهرستان ورودی های استان خوزستان محسوب می شوند که بر روی پل کارون و اطراف آن کمپ موقت اسکان با 30 چادر هلال احمر و در دشتک نیز یک باب مدرسه به عنوان اسکان موقت برای گردشگران و مسافران در نظر گرفته شده است.
بهزاد احمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی به این شهرستان ستاد استقبال از بهار در اردل تشکیل و کمیته های آن فعالیت خود را آغاز کرده اند.
به گفته وی، بنر، بروشور و اقلام تبلیغاتی جاذبه های گردشگری و اطلاعات اسکان و راهنمایی مسافران در شهرستان اردل تهیه و آماده توزیع است.
وی ادامه داد: چشمه سردآب رستم آباد یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی برای گردشگران است که در این منطقه یک باب مدرسه و درمانگاه برای ارائه خدمات به مسافران فعال می شود.
احمدی تصریح کرد: کاروان سرای شلیل، آبشارهای بهشت آباد، آبشار دره عشق، جاده دزپارت، سد کارون 4، قلعه ابوالقاسم خان اردل، باغ رستم شهر اردل، تکیه بختیاری ها، حمام تاریخی اردل، قلعه سه هزار ساله بارده در دیناران و آبشار زردلیمه از مهم ترین جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان هستند.
به گفته وی، 6 امامزاده و بقعه متبرکه و تمامی مساجد در این شهرستان نیز مهیا و آماده استقبال از میهمانان نوروزی است.
بنابراین گزارش، شهرستان اردل از توابع استان چهارمحال و بختیاری دارای آب و هوایی معتدل مایل به سرد و خشک با چشم اندازهای طبیعی، مرتعی، جنگلی و کوهستانی و با گویش و آداب بختیاری است.
اردل از گذشته های دور یکی از مراکز ییلاقی و اسکان عشایر ایل هفت لنگ بختیاری بوده است.
چشمه مولای روستای آلیکوه، چشمه سرداب رستم آباد، چشمه سرخون، چشمه شلیل، دشت زیبای اردل، چشمه های باغ رستم اردل، جاده دزپارت، جنگل های بلوط میانکوه، امامزاده شاه عزیز، امامزاده سرپیر، قلعه ابولقاسم خان اردل و مسجد صاحب الزمان مرکز این شهرستان از مهم ترین جاذبه های این شهرستان است.
بافت انواع قالی های محلی، گلیم، گبه، جاجیم، چوقای محلی، پشتی، هم چنین خورجین، چادر سیاه، نمکدان و سفره انواع صنایع دستی مردم این شهرستان است.
مرکز شهرستان اردل در 90 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.