فرامرز اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کلاس ها از سوی آموزش و پرورش این شهرستان به عنوان مسوول ستاد اسکان، به وسایل و امکانات رفاهی تجهیز می شود.
وی اظهار کرد: مکان های اقامتی قصرشیرین نیز با ظرفیت 14 هتل و مهمانپذیر برای ایام نوروز، پذیرای مهمانان و مسافران نوروزی است و گردشگران می توانند از این اماکن نیز استفاده کنند.
وی بیان کرد: زیباسازی فضای مبلمان شهری، تنظیف و مناسب سازی سرویس های بهداشتی و بوستان ها و میادین سطح شهر و ترمیم جدول های خیابان ها و معبرها از جمله طرح های در دست اقدام شهرداری قصرشیرین است تا بسترهای میزبانی از مسافران و مهمانان نوروزی در این شهرستان مرزی فراهم شود.
فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که ستاد تسهیلات نوروزی در جلسه هایی را به منظور هماهنگی و تقسیم کار بین اداره ها و دستگاه های مختلف برگزار می کند که عمده کار آن بر عهده شهرداری و آموزش و پرورش برای مناسب سازی چهره شهر و همچنین اسکان مسافران است.
اکبری ادامه داد: کمیته های مختلفی تشکیل شده و اقدام هایی نیز صورت گرفته تا مهمانسراها و مراکز خوب اقامتی در این شهرستان با قیمت های مناسب آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی باشند.
وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت کار نظارت بر بازار و اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز کار نظارت بر مکان های اقامتی و گردشگری را بر عهده دارند ضمن اینکه شبکه بهداشت و درمان نیز باید برای تجهیز بیمارستان و همچنین واحدهای اورژانس و داروخانه ها اقدام کند.
وی با بیان این که پیش بینی می شود امسال شمار گردشگران نوروزی در این شهرستان مرزی افزایش چشمگیری داشته باشد، اظهار کرد: همچنین یادمان ها و مناطق عملیاتی نیز برای حضور راهیان نور و گردشگران جنگ آماده سازی می شوند.
وی گفت: قصرشیرین به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارایه می دهد.
وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام، آثار تاریخی عمارت خسرو، چهارقاپو، کانال ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، بان قلعه، نهر شاه گدار، وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شده تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان و به ویژه اهالی شهرهای همجوار، این منطقه را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.