به گزارش خبرنگار ، حجت الاسلام علی برهان در خطبه های نمازجمعه امروز شهر مهریز افزود: تمام لحظات زندگی حضرت فاطمه زهراء (س) درس آموز و الگویی بی بدیل برای حرکت در مسر حق و عدالت است.
وی ادامه داد: بر نهادهای فرهنگی ، آموزشی ، تبلیغی و رسانه های گروهی است که بیش از گذشته در راستای تبیین اهداف نورانی زهرای اطهر (س) و شخصیت و مرام ایشان فعالیت کنند.
امام جمعه مهریز تصریح کرد: اگر بانوان در جامعه اسلامی بر اساس سیره حضرت فاطمه زهرا (س) فعالیت داشته باشند قطعا بسیاری از معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی کاهش می باید.
برهان گفت: بانوان در کشور ما رسالت سنگینی بر عهده دارند و آن همان الگوگیری از حجاب و عفاف و دیگر ویژگی های منحصر به فردی است که در وجود حضرت فاطمه زهرا (س) عینیت دارد.
امام جمعه مهریز در ادامه به اهمیت عدل ، حق و حقیقت ، تقوا ، صدق در گفتار و حرکت در مسیر نورانی ائمه اطهار (س) به عنوان راه های حقیقی رسیدن به عزت و سعادت اشاره کرد.
برهان همچنین به اهمیت اسلامیت در کنار جمهوریت به عنوان یک موضوع مهم در جامعه اسلامی اشاره و گفت: زمانی موضوع جمهوریت اهمیت پیدا می کند که همه چیزدر قالب اسلام مطرح شود.
امام جمعه مهریز به نقش جایگاه بس خطیر نمازجمعه در جامعه اسلامی اشاره و از مردم خواست تا همواره به این فریضه بزرگ الهی اهمیت قائل شوند که در اصل یک مرکز بزرگ فرهنگی و مذهبی نظام است.
برهان همچنین به اهمیت عدالت و دوری از ظلم و ستم به عنوان یک دستور مهم توسط مکتب اسلام اشاره و همه را به رعایت تقوای الهی و حضور در عرصه های مختلف نظام مقدس اسلامی توصیه کرد.
شهرستان مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلبومتری یزد واقع شده است.
7541/6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.