به گزارش ایرنا احمد عبدالحسینی روز پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اردکان افزود: این همایش اولین بار است که در موضوع تعلیم و تربیت در استان یزد اختصاص پیدا کرده و به تازه های تعلیم و تربیت می پردازد و از این جهت در تعلیم و تربیت در جامعه نقش پررنگی دارد.
وی اضافه کرد: جامعه به نوعی به نظام آموزشی درگیر این موضوع می باشد و ضروری دانستیم این همایش را برگزار کنیم و جدیدترین پژوهشهایی که در این زمینه انجام شده نیز در معرض دید علاقه مندان گذاشته شود.
دبیر همایش ملی تازه های تعلیم و تربیت اظهار کرد: این همایش 6 ماه پیش کلید زده شده است که 200 مقاله به دبیرخانه ارسال شد و پس از داوری 40 مقاله به صورت پوستر و شفاهی پذیرفته شدند.
عبدالحسینی خاطرنشان کرد: مقالات در زمینه متعددی می باشد، مانند تکنولوژی آموزشی و روانشناسی تربیتی که بحث آموزش های ابتدایی، متوسطه که مقالات در موضوع این همایش به دبیرخانه ارسال شده که این تعداد پذیرفته شده است.
حمید ادبی رئیس دانشگاه آزاد اردکان گفت: با ارائه 200 مقالات به دبیرخانه که پس از داوری 41 مقاله در قالب پوستر و 102 مقاله به صورت شفاهی مورد تایید قرار گرفت.
وی افزود: دومین همایش با همین موضوع سال آینده در همین راستا برگزار می شود و حوزه های دیگری به محورهای همایش سال آینده اضافه خواهد شد.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544// خبرنگار: مژگان دشتی**
*****
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بر تعامل دستگاه‌ها و بخش خصوصی برای کاهش هزینه‌های مادی و معنوی بیماران خاص تأکید کرد.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری یزد، مجید جوادیان زاده در ستاد بیماری‌های خاص استان افزود: تمرکز ستاد بیماری‌های خاص بر تسریع حال این بیماران، کاهش هزینه‌های مادی و معنوی این افراد، کاهش رفت ‌و آمدهای بیماران به مرکز استان و کم‌کردن دیگر مشکلات این افراد است.
وی با اشاره به مشکلات بیان شده در حوزۀ درمان بیماران خاص مبنی بر کمبود نیروی متخصص و آموزش دیده در اورژانس‌های جاده‌ای و بیمارستان‌ها برای تزریق داروهای بیماران گفت: لازم است فرمانداری‌ها ارتباط شبکه‌های بهداشت و مراکز درمانی را با دانشگاه علوم پزشکی برقرار کنند تا در این زمینه آموزش‌های لازم ارائه شود.
این مسئول گفت :نظر به نیاز بیماران خاص به انجام آزمایشات ژنتیک پیش از ازدواج و بالا بودن هزینۀ این آزمایش‌ها همکاری فرمانداری‌ها با این بیماران لازم است .
جوادیان زاده در خصوص موانع سد درمان بیماران اتباع خارجی گفت: ورود تشکل‌های اجتماعی در این‌باره کارساز است و آنها می‌توانند این افراد را همراهی کنند.
هزینه‌های درمان، نبود امکانات و تجهیزات، نبود و گرانی دارو، گذشتن تاریخ مصرف دارو، مشکلات مالی داروخانه‌ها، کمبود تخت بیمارستان، مشکل تجهیزات دیالیز، پرداخت معوق سازمان‌های بیمه‌گر و مشکل بیمۀ اتباع برخی از مشکلاتی بود که کمیته‌های تخصصی بیماری‌های خاص در شهرستان‌ها و نیز انجمن‌های تخصصی این بیماری‌ها در این جلسه بیان کردند.
استان یزد حدود یک هزار بیمار خاص دارد.
7536/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**
*****
همزمان با مناطق و شهرستان های استان یزد ، رزمایش بزرگ الی بیت المقدس روز پنجشنبه در شهرستان مهریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، این رزمایش با حضور سه گردان از نیروهای بسیجی حوزه مقاومت شهری و مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز در اردوگاه قدس این شهرستان در حوالی دهستان تنگچنار برگزار شد.
بسیجیان شرکت کننده در رزمایش از حوزه های مقاومت خاتم الانبیاء (ص) ، فجر و حضرت امام علی (ع) شهرستان مهریز آخرین رویکردها و استراتژی های رزمایشی را به نمایش گذاشتند .
این رزمایش با هدف آمادگی بسیجیان در مقابل خطرات احتمالی و تهدیدات دشمنان نظام مقدس اسلامی و با انجام عملیات امداد و نجات ، مقابله با دشمن و مانور دفاع از کوی و برزن برگزار شد.
شهرستان مهریز دارای 20 هزار بسیجی و 250 پایگاه مقاومت است و در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
7541/ خبرنگار:ندا سبحان زاده**
*****
رئیس هیات ووشو استان یزد از نایب قهرمانی تیم یزد برای نخستین مرتبه در مسابقات کشور با کسب 5 مدال طلا ، 2 نقره و 3 برنز خبر داد.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی هیات ووشو استان یزد، علی کریمی افزود: رقابت های ووشوی قهرمانی دختران جوان کشور که حکم انتخابی تیم ملی را داشت از روز (پنجشنبه 28 بهمن ماه ) با حضور 550 ورزشکار به میزبانی هیات ووشوی استان قم و در سالن جواد الائمه (خانه ووشو قم) آغاز به کار کرد .
وی با بیان اینکه این مسابقات عصر روز (سه شنبه سوم اسفندماه) به پایان رسید افزود: رقابت های بخش تالو در هر سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار شد و سانداکاران نیز در رده های سنی نوجوانان و جوانان به میدان رفتند.
رئیس هیات ووشو استان یزد با بیان اینکه این مقام در تاریخ ووشو استان یزد بی سابقه است ادامه داد: در بخش تالو، یزد با 5 طلا ، 2 نقره و یک برنز بعد از اصفهان با 11 طلا و 2 نقره جایگاه دوم را از آن خود کرد.
کریمی درباره نتایج بخش ساندا نیز گفت: در این بخش نیز البرزی ها با چهار مدال طلا، یک نقره و 2 برنز سکوی نخست را از آن خود کردند و خوزستان با 2 طلا و 2 برنز به مقام دومی و تیم های کرمانشاه و قزوین مشترکا با یک طلا، 2 نقره و یک برنز سوم شدند و یزد 2 مقام سومی و2 برنز در این بخش کسب کرد.
وی با بیان اینکه نفرات شرکت کننده از یزد با اردویی که هیات ووشو استان برگزار کرده بود شناسایی شدند یادآور شد: نفرات برتر این مسابقات جواز حضور در اردوهای آماده سازی تیم جوانان ایران را به دست آوردند و جوانان ووشوی ایران، سال آینده رقابت های آسیایی کره جنوبی را پیش روی دارند.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 60 هزار بیمه شده دارد.
7536/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**
****
مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: واگذاری امور به جوانان و تشکل های مردم نهاد محور فعالیت دستگاه های اجرایی در رسیدگی به نیازهای نسل جوان قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، مسعود شریعتی روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان مهریز به نقش و اهمیت باورکردن جوانان اشاره و افزود: با عنایت به قوانین و مصوبات برنامه پنجم و ششم توسعه بهترین مرجع تصمیم گیری برای جوانان هر شهرستان ستاد امور جوانان آن شهرستان با ریاست فرماندار می باشد .
وی ادامه داد: هفت موضوع ازدواج و خانواده ، مشارکت اجتماعی ،هویت جوانان ،اشتغال ، اوقات فراغت ،آسیب های اجتماعی ،فضای مجازی باید جزو کمیته های تخصصی و نیاز درساماندهی امور جوانان باشد .
همچنین فرماندار مهریز گفت: در سال های اخیر ورود جوانان شهرستان در عرصه های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی و سیاسی چشمگیر بوده است که نمونه بارز آن برای اولین بار در شهرستان مردم حق انتخاب چندین برنامه در ایام الله دهه فجر توسط هنرمندان جوان شهرستان را داشتند که با استقبال خوب جوانان و مردم همراه بود .
سید محمد رستگاری در ادامه افزود : دستگا ههای شهرستان باید بصورت عملیاتی تر جوانان را در عرصه ها بکار گیرند و ما باید راهکارهای انگیزه و علاقه مندی ورود جوانان در عرصه هارا پیدا کنیم و از موازی کاری در امور جوانان پرهیز نماییم .
شهرستان مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
7536/ 5054خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار : بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.