به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مظفر سالاری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه طرح ملی راهکار در حال انجام در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد است، اظهار داشت: از جمله اقداماتی که در استان یزد و از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صورت گرفته، اجرای طرح هر مسجد یک قربانی است.

وی تصریح کرد: در فاز نخست این طرح، یک هزار کیلوگرم گوشت گرم تهیه و در بین نیازمندان محلات مختلف استان یزد توزیع شد که خوشبختانه اقدام بسیار خوبی بود.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد یکی از برنامه‌های هر ساله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد را برگزاری جشنواره روح خدا دانست و تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا، هفتمین دوره این جشنواره به صورت مجازی و در رشته‌های مختلف انجام می‌شود.

سالاری از اجرای طرح کشوری هوای تازه و اجرای گروه‌های سرود به صورت میدانی در نیمه شعبان و میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد و گروه‌های سرود در مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌ها و برخی فضاهای شهر حضور پیدا می‌کردند و در فضاهای باز گروه سرود برگزار می‌کردند.

وی از تولید پنج نماهنگ با موضوعات مختلف از جمله حمایت از مدافعان سلامت، رزمایش مومنانه و مواسات و همدلی در استان و از سوی کانون‌های مساجد تولید شد ادامه داد: بیش از ۱۸۵ کانون در ضدعفونی کردن مساجد، معابر و محلات همکاری و فعالیت داشتند.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد از راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و گان در برخی کانون‌ها خبر داد و عنوان کرد: این کارگاه‌ها در راستای ایجاد کارگاه‌های تولیدی مستمر، پس از دوران شیوع کرونا و نیاز به ماسک، اقدام به تولید پوشاک می‌کنند.

سالاری خاطرنشان کرد: پس از این دوره آموزش‌های خیاطی به خانم‌های حاضر در این کارگاه‌ها ارائه می‌شود تا بتوانند اقدام به تولید پوشاک کرده و در قالب نمایشگاه‌ها و بازارچه‌هایی، این محصولات فروخته شود.

وی افزود: برگزاری مسابقه کتاب خوانی استانی و کشوری با عناوینی مرتبط با گام دوم و شیوع کرونا، برگزاری مسابقه کتاب خوانی ادب حضور، برگزاری جشنواره استانی من و روزهای کرونایی در خانه با هدف ثبت خاطرات تلخ و شیرین دوران شیوع کرونا و راه اندازی پویش خانگی سرود در منزل هم از دیگر اقداماتی است که در این ایام انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.