آیت الله محمدرضا ناصری یکشنبه شب در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری خیران اصناف مرکز استان یزد افزود: این مرکز باید در هر محله به صورت جداگانه باشد تا از رفت و آمدهای غیر ضروری اجتناب شده و اگر این اقدام صورت گیرد، از برخی گران فروشی‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: شما اصناف باید به فکر اشتغالزایی باشید و ان شاءالله به کمک یکدیگر مشکلات حل خواهد شد و برخی از افراد که شغل کاذب داشته و اکنون بیکار شده اند، برای آنها شغلی آبرومند فراهم شود.

ناصری گفت: در زمان کرونا بسیاری از کارگاه‌های خانگی و کوچک ماسک دوختند و در یزد ما بیش از سه هزار نفر اشتغالزایی شد که عمدتا رایگان و برخی از آنها هزینه گرفته شد لذا نباید این افراد رها و برای دوخت لباس بکارگیری شوند و در این زمینه سرمایه گذاری صورت گیرد.

امام جمعه یزد افزود: میزان عدم اشتغال بانوان در یزد بسیار بالاست و اگر این طرح جدی گرفته شود و همه دل بسوزانند و همت کنند هیچ بیکاری نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اکنون بانوانی داریم که فارغ التحصیل شده و با حقوق 200 و 300 هزار تومان در ماه از آنها بی‌گاری کشیده می‌شود و بیمه هم ندارند و این کارها فایده ای ندارد لذا این مراکز فروش برای لباس و ایجاد شغل در این زمینه بخش زیادی از این بیکاری را رفع خواهد کرد.

ناصری افزود: در دوران بعد از کرونا باید تغییر و تحول کلی در حرکت های ما ایجاد شود و اگر در این زمینه اقدامی صورت نگیرد دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در ایام کرونا دشمن شناسی خوبی صورت گرفت اظهار داشت: در سبک زندگی غربی هیچ فردی به داد کسی دیگر نرسید و حتی خانه سالمندان خود را رها کردند و رفتند و این وانفسای اخلاق و وجدان را در کشورهای غربی مشخص کرد.

وی ادامه داد: باید قدر ایمان و هدایت و سبک زندگی ائمه را بدانیم که مردم کشور ما به کمک یکدیگر آمدند و اکنون مشخص می شود خداوند به ما کمک کرده و علی رغم تحریم و محاصره اقتصادی در بهترین نحو این بحران مدیریت و دل مردم به یکدیگر نزدیک شد.

ناصری افزود: پرستاران و پزشکان در کنار مریض جان دادند در حالی که در کشورهای غربی فرار کردند، و این فرهنگ ولایت و ائمه اطهار و خدایی است و باید این فرهنگ را حفظ کنیم و مردم ما با خدا معامله کردند.

همچنین رئیس بسیج اصناف استان یزد در این نشست گفت: تاکنون 740 نیازمند شناسایی شده و طی دو مرحله کمک به آنها صورت گرفته و مرحله سوم نیز در نیمه ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

سرهنگ علی اصغر سلمانی افزود: توسط اصناف مرکز استان یزد تاکنون 740 میلیون تومان کمک نقدی و بیش از 670 میلیون تومان کمک غیرنقدی به مرکز خیریه اصناف یزد کمک شده است و ایجاد  این مرکز باعث دوری از بسیاری موازی کاری‌ها شده و موج همدلی در اصناف به وجود آمده است.

وی ادامه داد: ایجاد یک مجموعه نیکوکاری باعث متحد شدن همه فعالیت‌ها شده و ان شاءالله در محرومیت زدایی و خدمات رسانی به کل جامعه کمک خواهد شد.

رئیس بسیج اصناف استان یزد گفت: در زمینه اشتغال زایی و کمک به تولید و جهش تولید نیز صنف پوشاک، خیاط و پارچه فروش را متحد  کردیم و انتظار داریم لباس های کارمندان دولت در یزد توسط این افراد دوخته شود و از ظرفیت‌های داخل استان استفاده شود، همچنین معرفی تسهیلات کم بهره برای اصناف دچار مشکل نیز از دیگر برنامه ها بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.