حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا با تبریک آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری افزود: این شهید والامقام نقش اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی و اهداف عالیه نظام داشت.

وی ادامه داد: ترویج افکار ناب وی که بر گرفته از آموزه‌های دینی و مکتب حیاتبخش اسلام است اگر برای مردم به خصوص نسل جوان و دانشجویان تبیین شود آنها را در برابر افکار منحرف دشمنان نظام و انقلاب مصون نگه می‌دارد .

این مسوول اظهار کرد:  فرهنگیان، استادان دانشگاه و حتی رسانه‌های گروهی در کنار مراکز فرهنگی و علمی باید بیش از گذشته برای تبیین افکار معرفتی و فکری این شهید بر تلاش خود بیفزایند که بسیار مهم و برای انقلاب ضروری است.

فخرالدینی تاکید کرد: معرفی کتاب‌های این شهید و برگزاری مسابقات برای تشویق دانش‌آموزان و دانشجویان برای مطالعه آنها از موارد مهمی است که هنوز به رغم اهمیت به آن پرداخته نشده و در این خصوص باید جدی اقدام کرد.

وی یادآور شد: اگر افکار والای مطهری در وجود مردم و آینده‌سازان نهادینه شود قطعا هیچ دشمنی در عرصه فرهنگی ، تبلیغی و رسانه‌ای به اهداف شوم خود نخواهند رسید و همانند گذشته متحمل شکست می‌شوند.

شهید مرتضی مطهری در ۱۳ بهمن ۱۲۹۷ در شهر فریمان از توابع مشهد در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد و در شامگاه  ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ توسط کروهک فرقان به شهادت رسید.

سالروز شهادت مطهری را روز بزرگداشت مقام معلم نامگذاری کردند.

استان یزد ۱۶ هزار معلم و ۲۵۰ هزار دانش آموز دارد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.