خداداد مقبلی روز چهارشنبه در سفر به یزد  از محور ترانزیتی یزد - بندرعباس بازدید کرد و با اشاره به اهمیت مناسب سازی راه‌ها و ایمن سازی آنها افزود:  محورهای تهران- قم - کاشان و یزد - بندرعباس از محورهای ترانزیتی ایران هستند که به دلیل قرار گیری در کریدور شمال به جنوب اهمیت بسیار زیادی دارند.

وی ادامه داد: نقش مهم محورهای مذکور در حمل کالاهای اساسی و جابجایی مسافر باعث شده تا این مسیرها به عنوان محورهای اقتصادی کشور شناخته شوند.

این مسوول اظهار کرد: به منظور بررسی رویه آسفالت و سطح ایمنی محورهای تهران- قم - کاشان و یزد - بندرعباس، بازدید از محورهای سه استان تهران، یزد و بندر عباس در دستور کار قرار گرفت.

مقبلی تصریح کرد: در ابتدا از محور اصلی تهران بازدید بعمل آمد و از نقایص سطح رویه‌ی آسفالت‌ها و مسائل ایمنی آن به منظور برنامه ریزی اعتباری و اجرایی برای رفع این مشکلات و ارائه خدمات مطلوب به رانندگان و مسافران، تصویر برداری شد.

وی تصریح کرد: در حوزه استحفاظی یزد در محور اصلی کاشان به یزد، سطح رویه آسفالت‌ها مناسب و تقریبا قابل قبول بود، البته بحث‌های ایمنی آن همچون تابلو علائم، خط کشی‌ها و غیره  باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد که این مباحث را در برنامه ریزی خود قرار خواهیم داد.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در جاده‌های برون شهری استان یزد رفت و آمد می‌کنند.

استان یزد ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلو متر راه فرعی، ۲هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه های آن هزار و ۲۶۷ کیلومتر، راه‌های شریانی و ملی است.

یزد در بحث طول راه های شریانی رتبه ۱۰ کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه ۱۴ ،‌ طول راه های فرعی در جایگاه ۱۵ و طول راه روستایی رتبه ۲۲کشوری را داراست.

استان یزد بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ با یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در مرکز جفرافیایی ایران قرار دارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.