به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری یزد، احمد ترحمی بهابادی در آیین معارفه سرپرست فرمانداری بافق با اشاره به دغدغه مردم در بحث کرونا و فعالیت اصناف گفت: جامعه در مقابل ۲ گزینه قرار گرفته بود، از سویی بیماری ناشناخته و غیرقابل پیش بینی است و نمی‌توان نوع رفتار ویروس را تشخیص داد و تمام یافته‌های به‌دست آمده در این خصوص باطل شد.

وی  ادامه داد: از سوی دیگر کشور دچار تحریم‌های ظالمانه و هوشمندی است که تمام امور جاری را تحت تاثیر قرار داد و حتی متوقف کرد، با وجود تورم با بیماری ناشناخته‌ای مواجه شدیم که حجم بسیار بزرگی از منابع کشور باید صرف آن می‌شد.

ترحمی بهابادی  مقاومت و ایستادگی ایران در مقابله با کرونا را بسیار خوب عنوان کرد و افزود : ایران در منطقه به عنوان کشور نمونه در مقابله با این بیماری شناخته شد.

معاون سیاسی استانداری یزد در ادامه با اشاره به دغدغه مردم در بحث کرونا به تشریح اقدامات استان در حوزه پیشگیری و مقابله با آن پرداخت و اظهار کرد: باید از عادی سازی شرایط پرهیز کرد.

وی تاکید کرد: کسانی که جزو گروه های آسیب پذیر جامعه هستند و بیماری زمینه ای دارند در خانه بمانند، همه باید اصول بهداشت فردی و جمعی را رعایت  و از هر گونه تجمع و دورهمی های خانوادگی خودداری کنیم.

وی همچنین با قدردانی از خدمات محمد زاده‌رحمانی فرماندار سابق بافق، محمد علی شاه حسینی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد را  به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی کرد.

پیش از این فرماندار خاتم نیز تغییر کرد.

هم اکنون از میان ۱۰ شهرستان استان ، هشت نفر به عنوان فرمانداران  یزد، بهاباد، ابرکوه،تفت، اشکذر، میبد ، اردکان و مهریز سکاندار امور این مناطق هستند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در ۱۱۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۹۰هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۶۰ نفر در۲۴ ساعت گذشته  این تعداد به پنج هزار و ۷۱۰ تن رسید.  

کیانوش جهانپور دیروز( دوشنبه )  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر روز هفتم اردیبهشت بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد:  بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۹ هزار و ۶۵۷ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند که این تعداد معادل حدود ۷۵ درصد مبتلایان است. 

وی اضافه کرد همچنین سه هزار و ۷۹  نفر در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند و  ۴۲۱ هزار و ۳۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.