غلامعلی  دهشیری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: ارزش این زمین‌ها افزون بر ۱۹۰ میلیارد تومان است که همچنان برای تحقق اهداف نظام در خصوص رفع تصرف ارضی ملی به تلاش خود با جدیت و بدون  اغماض ادامه می‌دهیم .

وی ادامه داد: از این میزان ، یک هزار متر مربع زمین به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در صفائیه در اعیاد شعبانیه از متصرفان و همچنین سه هزار متر مربع دیگر به ارزش ۳۰ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

این مسوول اظهار کرد: این زمین واقع در صفائیه نزدیک به ۱۵ سال به یکی از موسسات برای کار فرهنگی و مذهبی واگذار شده بود ولی در این مدت همچنان بدون کار و فعالیت راکد مانده بود که طبق مقررات اقدام مناسب به عمل آمد.

دهشیری بیان کرد: سوء استفاده از مجموع ۳۰ هزار متر مربع اراضی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان در چند نقطه شهر به خصوص در بلوار طالقانی، کوچه‌  زیتون و بلوار جمهوری اسلامی از دیگر مواردی است که با دستگیری پنج نفر پیگیری شد.

ریس کل دادگستری یزدبه فعالیت‌  انجام شده در خصوص پیشگیری از کرونا اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون  ۱۱هزار لیتر اتانول کشف که با حکم قضایی به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شد و شش نفر دستگیر که ۴ نفر با قید وثیقه آزاد و ۲ نفر در زندان هستند.

 دهشیری به صحبت‌های رییس شورای اسلامی شهر یزد در ارتباط با مسائل مالی این شهرداری اشاره کرد و گفت: در ارتباط با ورود دادستانی به موضوع به کارگیری فردی در معاونت شهرداری که منجر به استعفای وی شد، مباحثی در مورد مغایرت ۸۰ میلیاردی در شهرداری یزد مطرح شد که شهردار به آن پاسخ داده بود.

وی با بیان اینکه شهردار و معاون مالی وی معتقدند که این مغایرت‌ها فنی است و تخلفی رخ نداده افزود: اگر شورای اسلامی یزد نسبت به این پاسخ شهردار قانع نشدند مانعی وجود ندارد و می‌توانند موضوع را به دستگاه قضا اعلام کنند تا به این موضوع بررسی دقیق  صورت گیرد.

رییس کل دادگستری یزد به عملکرد گذشته اشاره کرد و گفت: از  خرداد ۹۸ تا فروردین ۹۹، تعداد ۲۷۲ هزار و ۱۱۲ فقره پرونده وارده به این دادگستری است که با کاهش ۳۹ هزار و ۹۶۹ فقره پرونده‌ای نسبت به مدت مشابه  مواجه هستیم .

دهشیری در خصوص پرونده‌های مسنی که از سال ۹۷ به قبل در دستگاه قضایی وجود داشت تصریح کرد:  ۱۱ هزار و ۸۰۹ فقره پرونده مسن در استان مورد بررسی قرار گرفته که معادل ۸۰ درصدمجموع پرونده‌هاست.

وی به سفر ریس قوه قضائیه به یزد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: صدور مجوز جذب  ۲۸ قاضی به استان و جذب  ۷۸۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از منابع اعتبارات عمومی و خاص قوه قضائیه از برکات این سفر بود.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب استان یزد به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: در این ایام برخی داروخانه‌های متخلف بر اساس مقررات پلمپ موقت شدند و تعدادی تذکر گرفتند.

محمدرضا حدادزاده در خصوص حضور اتباع بیگانه افزود: این موضوع یک موضوع مهم کشوری است و سیاست‌گذاری‌هایی که در این حوزه اعمال می‌شود را ما نمی‌توانیم در استان تغییر دهیم.

وی به موضوع موتورسیکلت‌های توقیفی توسط راهنمایی و رانندگی و مشکلاتی که در ارتباط با آن وجود دارد اشاره کرد و گفت: ترخیص این موتورها در گرو بیمه و تعویض پلاک است که باید اقدام صورت گیرد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.